هیچ گاه پیمان برادری با دشمنان نخواهیم داشت

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: ما هیچ گاه پیمان برادری با دشمنانمان نخواهیم داشت، چرا که امام امت فرمود: «رابطه ایران و آمریکا همانند گرگ و میش است و به گرگ‌ها نمی‌توان هیچ گاه اعتماد کرد».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در رابطه با وظایف والدین در مقابل فرزندان دانست و اظهار کرد: والدین در قبال فرزندان خود مسئولیت سنگینی دارند و موظفند تا آنجا که می‌توانند در تعلیم و تربیت آنها بکوشند، آنها را از گناه باز دارند و به نیکی‌ها دعوت کنند، نه اینکه تنها به تغذیه جسم آنها قناعت کنند.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: برخی ها فکر می‌کنند فقط فرزندان در مقابل والدین وظایفی دارند، نه این طور نیست؛ بلکه والدین هم در مقابل فرزندان وظایفی دارند بالاتر از آن در روایت هم عاق والدین داریم هم عاق فرزندان. 

وی ادامه داد: اگر فرزندی به وظایفش در مقابل پدر و مادر عمل نکرد، عاق والدین می‌شود و اگر پدر و مادری به وظایفشان در قبال فرزند کوتاهی کردند، عاق فرزند می‌شوند.

حجت الاسلام خواجه پور نخستین وظیفه‌ای که والدین در مقابل فرزند دارند را انتخاب نام نیکو برای آنان دانست و افزود: امام علی (ع) فرمود «حق فرزند بر پدر این است که برای او نام نیکو انتخاب کند»، باید سعی کنیم اسمی انتخاب کنیم که مایه افتخارمان باشد نه آن وقتی که اسمش را بردند، خجالت بکشد.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «اسم انبیا را روی فرزندانتان بگذارید» شخصی نصرانی آمد محضر پیامبر گرامی اسلام (ص)فرمود اسمت چیست؟  گفت: عبدالشمس، پیغمبر فرمود اسم تو را عبدالوهاب می‌گذارم . خانمی اسمش عاصیه بود عاصیه یعنی گناهکار، پیغمبر فرمود : اسم تو را جمیله می‌گذارم».

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تفکرات و اصطلاحات غیر اسلامی در تفکرات و شیوه‌های اسلامی خیلی رخنه کرده و این یک هشدار به همه ما است، از جمله نام نهادن بر روی فرزند، استفاده از هایپر بر روی مغازه‌ها که هایپر یک اصطلاح غربی، استرالیایی و مربوط به بازی‌های ویدیویی است و از طرفی می‌توان به معنای تغذیه غیر از راه‌های دهانی ترجمه کرد و این هایپر اصطلاح اسلامی نیست .

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: همین ساخت آشپزخانه اپن تبعیت از ساخت منازل غربی‌هاست، منازل ما هم به شیوه اسلامی بنا نشده و از این قبیل مسائل خیلی زیاد داریم .

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون دومین وظیفه والدین در مقابل فرزند را تربیت اسلامی دانست و افزود: امیرالمومنین امام علی (ع) فرمود «به فرزندان خود احترام بگذارید و آنها را نیکو تربیت کنید»، یعنی زمینه‌های تربیت درست را برای فرزندانتان فراهم کنید هم در خانه و هم در مدرسه باید به مسائل تربیتی فرزندان توجه کرد.

وی اظهار کرد: پدر و مادر، معلم، معاونان متدین و دوست سالم همه می‌توانند در تربیت صحیح فرزندان اثرگذار باشند.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه سومین وظیفه والدین در مقابل فرزندان آموزش قرآن است، بیان کرد: امام علی (ع) فرمود «به فرزندانتان قرآن بیاموزید».

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: روزی پیامبر گرامی اسلام (ص)از کنار قبری می‌گذشت فرمود «زود از اینجا بگذرید» کسانی که در اطراف قبر بودند از کنار قبر پراکنده شدند، پیغمبر به سفرشان ادامه دادند وقتی از سفر برگشتند، فرمود «آهسته و با طمأنینه عبور کنید»، پرسیدند یا رسول الله راز این تند حرکت کردن هنگام رفتن و هنگام برگشتن آرام رفتن چیست؟ .

وی ادامه داد: حضرت فرمود «هنگام رفتن به سفر صاحب قبر را عذاب می‌کردند و صدایش بلند بود در حالی که من نمی‌خواستم صدای این قبر را بشنوم، ولی اکنون عذاب از او برداشته شد»، گفتند یا رسول الله چه چیزی باعث شد که عذاب قبر از او برداشته شود؟.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: حضرت فرمود: «فرزندی از او باقی ماند و در مکتب رفته همین که معلم کلمه بسم الله را به او یاد داد و فرزند بسم الله الرحمن الرحیم را بر زبان جاری کرد، خداوند متعال به مامورین عذاب دستور داد صاحب این قبر را عذاب نکنند، زیرا از او طفلی باقی ماند که با نام من سخن می‌گوید ».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: هر چیزی که نام و یاد خدا در آن باشد را به فرزندانمان تعلیم دهیم و فضای مناسبی را برای تعلیم و تربیت آنها فراهم سازیم مثل دارالقرآن که آموزش قرآن را به فرزندانمان یاد می‌دهد.

وی تاکید کرد: والدین بدانند که در مقابل فرزندانشان سه وظیفه دارند، نخست نام نیکو، دوم تربیت نیکو و شایسته و سوم آموزش قرآن کریم را فراموش نکنند.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم ضمن تبریک روز ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس به ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و به ویژه خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، اظهار کرد: ما هرچه برای دوره دفاع مقدس سرمایه‌گذاری و کار کنیم، زیاد نیست، چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره خیلی گسترده، وسیع و عمیق است و از این ظرفیت تاکنون استفاده خوب و درخوری نشد.

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تاکید بر اینکه باید از مسئله دفاع مقدس که در این کشور اتفاق افتاد غافل نشویم، گفت: کار بزرگی انجام گرفت، بیشتر این جوان‌هایی که به جبهه و جنگ رفتند و در جنگ نقش های موثری ایفا کردند، از قبیل همین دانشجوها بودند و خیلی‌ها هم نخبه بودند که در سن ۲۲ یا ۲۳ سالگی به عنوان فرمانده لشکر قرار می‌گرفتند و به خوبی مدیریت می‌کردند.

وی یادآور شد: مردم ما در جنگ هشت ساله خون‌های بسیاری دادند، خسارت‌های مادی و معنوی زیادی را تحمل کردیم، اما موضوعی در دل این ملت جوشید و خروشید که از همه چیز بالاتر است و آن اتکا به نفس، عزت، شرافت، استقلال، خودباوری ملی و ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها و مستکبران عالم بود.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: جنگ هشت ساله این ملت را آب دیده، شجاع و متکی به نفس کرد، پرچم این ملت را در جهان به اهتزاز درآورد، نام این ملت را بلند و کشور را به بزرگ‌ترین پیشرفت‌های علمی، تکنولوژی و ساخت دقیق‌ترین ابزارها رسانده است.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله ما را قوی‌تر کرد که بتوانیم در مقابل کوچک‌ترین تهدید دشمنان بزرگ‌ترین واکنش‌ها را نشان دهیم، لذا هفته دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی برای شناخت و معرفت به آرمان‌های شهدا و رزمندگان است که راویان جبهه و جنگ و همه مردم بصیر باید هداف مقدس شهدا، رزمندگان و جانبازان را به نسل‌های امروز و فردا یاد بدهند.

وی برخورد با عاملان جنایت سایبری در لبنان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: این قصه تلخ در لبنان دلخوشی را از ما گرفت، بیش از چهار هزار زخمی و چندین شهید آماری است که اعلام شد.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه محاکم جهانی باید با کمپانی فروشنده پیجرها که به خاطر نفوذ یهود خبیث این جنایت سایبری در لبنان را رقم زد، برخورد کند، گفت: لازم است محور مقاومت هم با پاسخ محکمی در قبال این جنایت و رژیم صهیونیستی بدهد که ان شالله خواهد داد.

خطیب نماز جمعه مارگون ادامه داد: رژیم صهیونیستی یک رژیم وحشی و دست از جنایت خود بر نمی‌دارد و همچنان به کشتار مردم بی‌گناه سرگرم است، اگرچه ان شالله ملت‌های مسلمان دست این خائنان و جنایتکاران را برای همیشه از صحنه روزگار کوتاه خواهد کرد، اما این به این معنا نیست که در مقابل ظلم‌ها و جنایت‌های آنها سکوت اختیار کنیم.

وی یادآور شد: آمریکا، اسرائیل و همپیمانانش تاکنون دشمنان اصلی این نظام و امت‌های اسلامی بوده، آن کس که می‌گوید اگر آنها با ما راه بیایند، برادران ما هستند کاملاً در اشتبا بوده و باید این حرف و این جمله را تصحیح کند و از ملت عذرخواهی کند.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: ما هیچ گاه پیمان برادری با دشمنانمان نخواهیم داشت، چرا که امام امت فرمود: «رابطه ایران و آمریکا همانند گرگ و میش است و به گرگ‌ها نمی‌توان هیچ گاه اعتماد کرد، چرا که تا آنها گرسنه شدند شکم‌ها را می‌درند ».

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: اگر آمریکا و جهانخواران در مقابل ما بایستند، ما در مقابل دنیای آنها خواهیم ایستاد.

وی ضمن تبریک هفته، با اشاره به اینکه وحدت مسلمین جهان در نابودی استکبار جهانی اثرگذار است، افزود: وحدت مسلمین خواسته پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده، گرچه تمام فتنه‌گران در داخل و خارج کشور تلاش کردند وحدت اسلامی را خدشه‌دار کنند، اما موفق نشدند و موفق نخواهند شد، چون شیعه و سنی حقیقی بیدار است.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار امیدواری کرد با وحدت و یکپارچگی بتوانیم در زمینه‌های مادی و معنوی کشور پیشرفت کنیم و شاهد برچیده شدن استکبار جهانی و ظلم جهانی باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون آغاز سال تحصیلی و آغاز مدارس را یادآور شد و گفت: منزل خانه نخست فرزندان و مدرسه خانه دوم فرزندانمان محسوب می‌شود که هم خانه نخست و هم خانه دوم قدر، منزلت و هدف دارند.

وی به این اهداف اشاره و خاطرنشان کرد: هدف آن تزکیه و تعلیم انسان‌ها، تمدن سازی و انسان سازی، تعلیم و تربیت در مسیر قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: لازمه پیشرفت همه جانبه در مدارس این است که مدیران، معاونین و معلمان خود را به اخلاق الهی زینت بخشند، چرا که شغل معلم، شغل انبیای است که برای هدایت بشر مبعوث شدند، لذا باید در این مسیر الهی در وهله نخست به خودسازی خویش و در وهله دوم به خودسازی دیگران پرداخت.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: فضایی را برای معلمان باید ایجاد کرد تا بتوانند به تعلیم و تربیت زیردستان دلگرم باشند و امیدوارم همه والدین در خانه نخست و همه معلمین عزیز در خانه دوم برای تعلیم و تربیت محصلان و زیردستان خود تلاش کنند و آنها را برای جامعه اسلامی تربیت نمایند.

کد خبر 1781993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha