ما با سرنوشتی وابسته به هم زندگی می کنیم

حجت الاسلام حسینی المدنی وحدت میان اهل تسنن و تشیع گیلان را در کشور زبان‌زد دانست و گفت: در سفر به منطقه غرب گیلان از روح معنوی، همدلی و برادری بین مسلمانان این منطقه غرق لذت می‌شویم زیرا ما در یک کشور با سرنوشتی وابسته به هم زندگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی_ مدیرکل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران به مناسبت هفته وحدت در دیدار با امام جماعت اهل سنت شهرستان تالش ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، هفته وحدت را تجلی برادری بین مسلمین دانست و گفت: استان گیلان نماد همبستگی و همدلی در میان جوامع اسلامی است و گام برداشتن برای تقویت وحدت امت اسلامی یک نوع جهاد است.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت با مرور زمان نه تنها کم رنگ نشده بلکه ضرورت آن در شرایطی که قدرت‌های مستکبر از راه‌های گوناگون، جهان اسلام را آماج حملات نظامی و فرهنگی قرار دادند، بیشتر احساس می‌شود  افزود: دشمنان اسلام و دیگر ملت‌های مسلمان باید ببینند که چگونه در جمهوری اسلامی اهل تسنن و شیعه در کنار یکدیگر زندگی کرده و به انجام امور دنیوی و معنوی خود در صلح و صفا مشغول هستند.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌هایی است که دارای اهل تسنن بسیاری می‌باشد، گفت: وحدت میان اهل تسنن و تشیع گیلان در کشور زبان‌زد است و در سفر به منطقه غرب گیلان از روح معنوی، همدلی و برادری بین مسلمانان این منطقه غرق لذت می شویم زیرا ما در یک کشور با سرنوشتی وابسته به هم زندگی می کنیم.

بین شیعیان و اهل تسنن آنقدر مشترکات وجود دارد که اختلاف نظرها به چشم نمی آید

خانی پور_ امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش نیز در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: ریشه و دین شیعه و سنی یکی است و بین شیعیان و اهل تسنن آنقدر مشترکات وجود دارد که اختلاف نظرها به چشم نمی آید.

وی افزود: ما نباید به خاطر اختلافات جزئی ریشه هم را هدف قرار دهیم چرا که این خواست دشمن است و دشمن می خواهد بین شیعه و سنی تفرقه وجود داشته باشد.

خانی پور با بیان اینکه هفته وحدت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد فرصتی برای مرور شرایط جهان اسلام از سوی مسلمانان و بزرگان اهل تشیع و تسنن است اضافه کرد: دین مبین اسلام، داشتن کتابی مقدس و الهی قرآن از جمله مهم‌ترین اشتراکات میان شیعه و اهل تسنن است که باید این موارد را توسعه و گسترش داده و به برخی از تضادها که دشمن به دنبال آن می‌باشد دامن نزنیم.

پایه و اساس ایجاد وحدت، ایمان و عمل صالح است


حجت الاسلام امیر چهری _مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت های وحدت آفرین اهل سنت استان با تاکید بر فراوان بودن راهکارهای وحدت، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی به ویژه آنچه قرآن برای مردم بیان می‌کند، پایه و اساس ایجاد وحدت، ایمان و عمل صالح است.

گفتننی است، در پایان این مراسم از امام جمعه اهل سنت شهرستان به جهت نقش وحدت آفرین تشیع و تسنن تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1782007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha