درخشش جشن وحدت در کردستان با نام «مهمانی امت احمد»

جشن وحدت در کردستان با نام «مهمانی امت احمد» در سنندج برگزار شد و صدها هزار نفر میهمان این جشن کم نظیر بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ دومین جشن بزرگ «مهمانی امت احمد(ص)» به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) و سالروز ولادت امام صادق علیه السلام  در سنندج برگزار شد، در جشن باشکوه اتحاد و همدلی، غرفه و موکب‌های مردمی برای پذیرایی، مسابقه، ارائه خدمات پزشکی، ارایه مشاوره، بازی و سرگرمی، نقاشی و همه خدمات به مردم ارائه شد.

خوانندگان کشوری و استانی، گروه‌های تواشیح و مولودی خوانی، گروه نمایش، شعبده بازی و هنرمندان و تمام مردم شهر سنندج و استان‌های اطراف حتی توریست‌های چینی، عراقی، و مردم مسلمان تمام ایران آمده بودند.

تمام غرفه‌های موجود برای رنج‌های سنی مختلف از کودک و نوجوان و پیر و جوان برنامه مفرح تدارک دیده بودند.

بیش از ۱۳۰ غرفه در این مراسم تمام خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و پذیرایی را در طبق اخلاص گذاشتند تا دل امت احمد را شاد کنند و صاحب گوشه نگاهی از صاحب مجلس باشند.

از خانمی که غرفه دار بود و از کرمانشاه آمده بود غرفه را با پرچم ایران و فلسطین و یا رسول الله تزیین کرده بود و برای کودکان مسابقه در خصوص انقلاب اسلامی طراحی کرده و جوایز نفیسی هم به انها می‌داد تا پیر مرد غرفه داری که از خراسان جنوبی از همسایگی گلدسته طلایی مشهد الرضا توشه سفر بسته و عازم غرب کشور شهر مناره و مسجد شده بود تا به هاجره خاتون خواهر امام رضا سلام کند.

غرفه داران نیز در این مراسم در تلاش بودند تا به بهترین شیوه از مراجعین جشن مهمانی امت احمد در سنندج پذیرایی کنند.

درخشش جشن وحدت در کردستان با نام «مهمانی امت احمد»

درود به سرزمین وحدت
استاندار کردستان هم در جمع مردم سنندج در مراسم امت احمد اظهار کرد: درود به غیرت مردم کردستان درود به سرزمین وحدت که خود حقیقیشان را در این جشن باشکوه نشان دادند.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: این مراسم دومین سال است که در کردستان برگزار می‌شود و این جشن را اول به مردم کردستان و بعد به تمام مهمانان استان تبریک می‌گویم.
وی عنوان کرد: این جشن برای مردم کردستان مهم و میدان عمل است.

وی تصریح کرد: این جشن باشکوه امروز در سراسر کشور تبدیل به یک الگوی شده است.

درخشش جشن وحدت در کردستان با نام «مهمانی امت احمد»

لزوم تقویت زیرساختهای ایجاد شور و نشاط در کردستان
نماینده ولی‌فقیه در کردستان هم پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: زیرساخت‌های استان برای کار فرهنگی عالی است، که برای ایجاد شور و نشاط لازم است این شرایط تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: ضرورت افزایش برنامه‌های شاد و مفرح و مناسب در کنار فعالیت‌های دینی و قرآنی می‌تواند اثربخش باشد.

وی گفت: همت برای برگزاری این جشن حقیقتا ستودنی است که امیدواریم برگزاری آن ادامه داشته باشد.

جشن مهمانی امت احمد از باشکوهترین جشن‌ها در تاریخ کردستان

​​​​​مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان افزود: جشن بزرگ مهمانی امت احمد یکی از باشکوه‌ترین جشن‌ها در تاریخ سنندج است که در سایه مهر رسول اکرم اتحاد جهان اسلام را به تصویر می‌کشد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی اذعان کرد: این جشن جلوه مبارکی از وحدت و برادری شیعیان و اهل تسنن در سرزمین غیرت مردی‌ها است.

وی ادامه داد: محور مهمونی امت احمد با شعار «علی حب النبی» است، برگزار شد.

درخشش جشن وحدت در کردستان با نام «مهمانی امت احمد»

مهمانی امروز سنندجی‌ها با نام محمد رسول الله و با حضور امت احمد و به یاد مظلومیت مردم غزه برگزار شد و حد فاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی، خیابان‌های شهیدان نمکی و خیابان فردوسی مملو از غرفه‌داران و البته سرشار از حضور حماسی مردم بود.

آخرین موکب‌های این مراسم تا آخرین دقایق حضور داشتند و به پذیرایی از مردم پرداختند.

این برنامه از شبکه استانی به طور کامل و بخش‌های از ان از شبکه سه سیما به طور زنده و مستقیم پخش شد تا همه ایران را مهمان مراسم کند.

جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» امسال برای دومین سال متوالی و به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم در شهر سنندج برگزار شده و در این مراسم جشن ۱۳۰ غرفه برای ارائه خدمت رایگان به مردم برگزار شده است.

در این مراسم علاوه بر ظرفیت استفاده از گروه‌های فرهنگی و هنری از چهره‌های مانند علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی بهره بردند.

کد خبر 1782033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha