زنگ مقاومت و نماز در مدارس کردستان نواخته شد

زنگ مقاومت و زنگ نماز با حضور وزیر کشور، استاندار جدید و استاندار سابق کردستان، مدیران و مسوولان استانی در مدرسه راهنمایی دخترانه ابرار سنندج نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسکندر مومنی وزیر کشور امروز یکشنبه در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی اکرم، و تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وقف، بازگشایی مدارس را به دانش آموزان، و اولیای آنها و فرهنگیان تبریک گفت.

وی عنوان کرد: کردستان سرزمین دلاور مردی و ایثار و ازخودگذشتگی است.

وزیر تصریح کرد: از اینکه آغازین روز بهار تحصیلی در سرزمین فرهنگ و دیار سرافراز کردستان هستم از صمیم قلب خوشحال هستم.

وی یادآور شد: اول مهر در کشور برای همه شور و شوق بسیاری دارد و قلب ایران امروز به سمت فراگیری تعلیم و تربیت است.

وزیر بیان کرد: امروز در سراسر ایران ۱۵ میلیون دانش آموز، به همراه معلم‌ها به کلاس درس می‌روند.

وزیر اذعان کرد: دانش آموزان برای فراگیری تعلیم و تربیت باید در تلاش باشند و خون شهیدان و خصوصا شهدای دانش آموز نقش برجسته‌ای در یکپارچگی و حفظ و حراست از آرمان‌ها داشت.

زنگ مقاومت و نماز در مدارس کردستان نواخته شد

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی برای بانوان و حفظ کرامت آنها احترام قایلیم و تمام مسیرها به روی آنها باز است و در کابینه دولت ۴ خانم فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما به حضور زنان در عرصه‌های مختلف مفتخریم و مسیر پیشرفت زنان از تعالی مدرسه می‌گذرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در ادامه این مراسم بیان کرد: امروز ۳۲۰ هزار دانش آموز کردستانی با نشاط و شور در کلاس درس حاضر شدند.

هاشم ناظمی جلال عنوان کرد: ۲۳ هزار معلم در سه هزار و ۲۵۰ مدرسه در قالب ۱۵ هزار کلاس درس با همت ۸۰۰ نفر از نیروهای ستادی، شهرستانی و نیروهای اجرایی که مقدمات شروع کلاس را در تابستان کشیدند، مدارس آغاز به کار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید هزار و ۱۶۴ معلم جوانان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۸ جذب شدند و با تمام تلاش سعی ما بر این بود که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

زنگ مقاومت و نماز در مدارس کردستان نواخته شد

کد خبر 1782193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha