افزایش ۳۰ درصدی شاخصه‌های توسعه نماز در مدارس خراسان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شاخصه‌های ارزشمندی درمود نماز مثل ساخت نمازخانه و حضور امام جماعت در مدارس استان در دو سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و در تلاش هستیم تا این آمار را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس خراسان رضوی امروز یکشنبه ۱ مهرماه، زنگ نماز مهردر دبیرستان توحید مشهد با حضور امام جمعه مشهد؛ مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولین استان به صدا درآمد.

نماز راه جوانان را روشن می‌کند

آیت الله سید احمد علم الهدی در این مراسم بر نقش انسان ساز نماز تاکید کردو گفت: نماز نور است، نوری که مسیر راه شما جوانان را روشن می کند ، به این ریسمان چنگ بزنید تا گمراه نشوید. 

افزایش ۳۰ درصدی شاخصه‌های توسعه نماز در مدارس خراسان

افزود: در قرآن هیچ گناهی به جز ترک نماز کفر نیست، به جز ترک نماز از هیچ جنایت و تجاوزی به عنوان کفر نام برده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به دانش آموزان گفت: شما به واسطه سن و مسئولیت کمی که دارید امروزه فرصتی دارید که به راحتی با نماز مانوس شوید، فرصتی که در آینده در اختیار شما نخواهد بود.

افزایش ۳۰ درصدی شاخصه‌های توسعه نماز در مدارس

امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: شاخصه‌های ارزشمندی درمود نماز مثل ساخت نمازخانه و حضور امام جماعت در مدارس استان در دو سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و در تلاش هستیم تا این آمار را بهبود ببخشیم.

افزایش ۳۰ درصدی شاخصه‌های توسعه نماز در مدارس خراسان

وی افزود: نماز همان تعلیم و تربیت واقعی است که ما در مدارس استان بر روی آن تاکید داریم و میدانیم که دانش آموز برای پیشرفت باید با نماز مانوس باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ مدرسه با مدیریت ۴۷ منطقه آموزش و پرورش در سراسر استان خراسان رضوی صبح امروز میزبان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموزان هستند.

شوشتری با اشاره به استخدام معلمین جدید تصریح کرد: امسال همچنین حدود ۹ هزار همکار فرهنگی به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه شده است که جمعا در دو سال اخیر حدود ۲۱ هزار نفر معلم جذب کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی توضیح داد: اگر چه کمبودهایی هنوز هست، اما امیدواریم امسال، سال تحصیلی بسیار خوب و پرشوری را پیش رو داشته باشم و امسال سالی پر از موفقیت برای دانش آموزان عزیز در سراسر استان باشد.

افزایش ۳۰ درصدی شاخصه‌های توسعه نماز در مدارس خراسان

 در پایان دانش آموزان نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی اقامه کردند.

همچنین در یکی دیگر از مدارس مشهد کیک ۷ متری به همت گروه فرهنگی جهادی اخلاص با مشارکت ۱۵ نفر از جانبازان دفاع مقدس پخت و بین دانش آموزان توزیع شد.

کد خبر 1782273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha