لحظات ایثار بر بوم هنرمندان؛ برپایی کارگاه نقاشی «پروانگی» در شیراز

کارگاه «پروانگی» فرصتی بود تا هنرمندان با استفاده از زبان رنگ، پیام ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، به مناسبت هفته دفاع مقدس و دومین کنگره شهدای استان فارس، کارگاه نقاشی «پروانگی» با حضور ۱۱ هنرمند برجسته در حوزه هنری استان فارس برگزار شد.

در این کارگاه، هنرمندان به روایت لحظه شهادت یازده تن از شهدای والامقام پرداخته و آثار خود را بر بوم‌های رنگی ترسیم کردند.

این رویداد با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان انجام شد.

امیرحسین عبادیان، مسئول کارگاه، با بیان اینکه هنر خود زبانی بی‌مرز در انتقال پیام‌های ارزشمند است، تاکید کرد که هنرمندان به‌وسیله رنگ، داستان‌های زندگی شهدا را روایت کرده‌اند تا این الگوهای ارزشی همواره در یادها باقی بمانند.

به گفته وی، هدف از برگزاری این کارگاه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است. هنرمندان شرکت‌کننده با تمام وجود به این موضوع پرداخته‌اند و آثاری خلق کرده‌اند که بیانگر عمق احساسات و احترام آن‌ها به شهداست.

وحید نمازی، رئیس حوزه هنری استان فارس، نیز با تقدیر از تلاش هنرمندان و اهمیت نقش هنر در انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت، تایید کرد که این آثار در آینده‌ای نزدیک در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ایده «لحظه شهادت» اولین بار است که بر بوم های هنرمندان نقش می بندد، شهدای منتخب به عنوان موضوع خلق اثر، توسط دفتر روایت حوزه هنری به هنرمندان ارائه شده بود.

مصطفی فتوح نژاد، صولت الله باصری، سلمان زارع مهذبیه، علی خوب یار، مجتبی کشاورزی، مهسا روستا، فرنوش فلاح، رایحه سجادیان، فهمیه فرازنده، نجمه راسخ و مریم فرهادی از جمله هنرمندانی بودند که در این کارگاه نقش آفرینی کردند.

کد خبر 1782341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha