آشنایی با اسلام و هنر اسلامی در مسجد «اشتون» انگلیس

مسجدی در اشتون-آندر-لاین، یک منطقه مسکونی که در شمال غرب انگلیس واقع شده است، درهای خود را به روی جامعه محلی باز می کند تا مردم بتوانند بیشتر درباره دین اسلام اطلاعات و آگاهی کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «tamesidecorrespondent»، مسجدی در اشتون-آندر-لاین، یک منطقه مسکونی که در شمال غرب انگلیس واقع شده است، درهای خود را به روی جامعه محلی باز می کند تا مردم بتوانند بیشتر درباره دین اسلام اطلاعات و آگاهی کسب کنند.

مسجد مرکزی اشتون به مردم این فرصت را می دهد تا هم با این مکان عبادی که در خیابان هیلگیت واقع شده است، آشنا شوند و هم در این مسجد با اسلام و ارزش‌های آن آشنا شوند.

متولیان مسجد از افراد با هر پیشینه و اعتقادی دعوت کردند تا در روز ۲۸ سپتامبر (شنبه ۷ مهر) در این مراسم حضور پیدا کنند.

برگزارکنندگان این رویداد امیدوارند که بتوانند فرصتی برای پاک کردن تصورات غلط از اسلام ایجاد کنند و به مردم این فرصت را بدهند که با افراد جدید ملاقات کنند و جوامع مختلف را دور هم جمع کنند.

این مراسم بخشی از پویش «مسجد من را ببینید» است که توسط شورای مسلمانان بریتانیا برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان هم بتوانند با معماری و طراحی‌های زیبای مکان‌های عبادی مسلمانان آشنا شوند و هم اطلاعاتی درباره دین اسلام به دست بیاورند.

یکی از اهداف برگزاری این مراسم اشتراک‌گذاری داستان‌ها و تجربیات افراد به ویژه غیرمسلمانان در مسائل مربوط به اسلام است.

همچنین جلسات پرسش و پاسخ برای ابهام زدایی از آنچه در اذهان عمومی نسبت به اسلام و مسلمانان وجود دارد، برگزار می‌شود.

این مسجد میزبان نمایشگاهی از آثار هنری اسلامی برای آشنایی غیرمسلمانان با زیبایی‌هایی که اسلام بر آنها تاکید کرده است، خواهد بود و علاوه بر این تور بازدید از قسمت‌های مختلف مسجد برگزار می‌شود.

بیش از ۲۰۰ مسجد دیگر نیز در سراسر بریتانیا مراسم مشابهی را برای آشنایی غریمسلمانان با مفاهیم اسلامی برگزار می‌کنند.

انتظار می‌رود بیش از هزار نفر در این برنامه که به طور رایگان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مراسم «درهای باز» اولین بار در سال ۲۰۱۵ در انگلیس برگزار شد و از آن زمان تا کنون این مراسم هر سال با حضور تعداد زیادی از غیرمسلمانان برگزار می‌شود.

کد خبر 1782348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha