اولین بانک بدون بهره نیجریه، بهترین بانک اسلامی جهانی ۲۰۲۴ شد

«بانک جایز»، اولین بانک بدون بهره نیجریه در «اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی» که در جمهوری مالدیو برگزار شد به عنوان بهترین بانک اسلامی جهانی برای سال ۲۰۲۴ معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «punchng»، «بانک جایز »، اولین بانک بدون بهره نیجریه در «اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی» که در جمهوری مالدیو برگزار شد به عنوان بهترین بانک اسلامی جهانی برای سال ۲۰۲۴ معرفی شد.

«همایون دار»،  رئیس جوایز مالی اسلامی جهانی، این بانک را به دلیل پتانسیل رشد، نوآوری و عملکرد مالی قوی مورد تقدیر قرار داد.

وی تصریح کرد: کمیته «اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی»  چندین موسسه را ارزیابی کرد و پس از ارزیابی های دقیق بر اساس عوامل متعدد، «بانک جایز » به عنوان گزینه برجسته مطرح شد.

«هارونا موسی»، مدیر عامل بانک جایز، هنگام دریافت جایزه از طرف این سازمان گفت که این جایزه نقطه عطفی در چشم انداز استراتژیک بانک است.

وی خاطرنشان کرد: این به رسمیت شناختن به بانک جایز برای تبدیل شدن به یکی از موسسات مالی بدون بهره پیشرو آفریقا در پنج سال آینده کمک می‌کند.

موسی همچنین دستاوردهای قبلی بانک از جمله برنده شدن جایزه بهترین بانک اسلامی در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را یادآور شد.

بانک جایز بانکی در نیجریه است که بر اساس اصول بانکداری اسلامی فعالیت می کند و یک بانک بدون بهره است.

این بانک اولین بانک بدون بهره است که در نیجریه تسیس شده و دفتر مرکزی آن در ابوجا، پایتخت این کشور است.

این موسسه در سال ۲۰۰۳ با نام موسسه بین‌المللی جیز تاسیس شد و در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ مجوزی از بانک مرکزی نیجریه، تنظیم کننده بانکداری ملی، برای فعالیت به عنوان یک بانک منطقه‌ای دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۳، بانک جایز در حال گسترش به مراکز شهری در تمام ایالت‌های جمهوری فدرال نیجریه بود.

 برای دستیابی به این هدف، بانک جایز مجوز افزایش سرمایه سهامداران را از ارزش فعلی آن به ۹۲.۳ میلیون دلار آمریکا دریافت کرد.

این بانک پس از رسیدن به اهداف سرمایه سهامداران خود برای مجوز بانکداری ملی درخواست داد و این مجوز در سال ۲۰۱۶ میلادی صادر شد.

کد خبر 1782365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha