مشارکت کانون‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها برای بهبود فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی دانشجویان

نشست هم‌اندیشی و هم افزایی مدیر کانون فرهنگی باران و مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری پیام نور مشهد با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در مشهد، حسین فلاح، مدیر کانون فرهنگی و هنری باران، صبح امروز دوشنبه (۲مهرماه)، در نشست هم‌اندیشی و هم افزایی با مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد گفت: تلاش در جهت توسعه اندیشه‌ها و آگاهی های دینی و اسلامی دانشجویان و ایجاد و تقویت روحیه مشارکت فعال دانشگاهیان در عرصه فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از مهمترین اهداف این مجموعه در دانشگاه ها است و با همکاری و مشارکت نهادهای رهبری دانشگاه‌ها و سایر نهادهای مرتبط، موسسه باران می‌تواند به بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی دانشجویان کمک کند و زمینه‌های لازم را برای رشد و شکوفایی آنها فراهم آورد.

وی با بیان اینکه ایجاد ناامیدی و بهم ریختگی روانی جوانان از اقدامات ستیزه جویانه دشمنان است، یادآورشد: با افزایش و تقویت بصیرت و آگاهی نسل جوان جامعه در برابر رخدادهای جامعه و هوشیاری در برابر دشمنان، نقشه های شوم آنها در کشور ناکام خواهد ماند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری باران خاطر نشان کرد: توجه به مسائل روانی، فرهنگی و اجتماعی جوانان می‌تواند به تقویت هویت ملی و افزایش تاب‌آوری آنها در برابر آسیب‌ها کمک کند. همچنین، ایجاد فضاهای سالم برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای و ترویج ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی و بصیرت در میان جوانان کمک نماید.

کانون فرهنگی و هنری باران از نظر پژوهشی، علمی و فرهنگی در جایگاه مطلوبی قرار دارد

مهدی سندگل نظامی، مدیراجرایی نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه تلاش ها و فعالیت های انجام شده موسسه فرهنگی و هنری باران از نظر پژوهشی، علمی و فرهنگی در جایگاه مطلوبی قرار دارد، عنوان کرد: باید به آسیب‌های اجتماعی به ویژه در نسل جوان بیشتر توجه شود چرا که جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور، نیازمند حمایت و آموزش‌های لازم برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات اجتماعی هستند.

وی نقش نهاد رهبری در دانشگاهها را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و اظهار کرد: این نهاد تبیین کننده و سیاست گذار مسائل دینی، اسلامی و فرهنگی در دانشگاه است و تعامل و همفکری مسئولین نهاد رهبری با دانشجویان، اساتید و موسسات فرهنگی، هنری و مذهبی می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی در پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها محسوب شود.

مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مشهد تاکید کرد: با مدیریت و درایت روسای دانشگاه ها، حضور و نقش موثر دانشجویان، تشکل ها و کانون های دانشجویی، ارتباط موثر با موسسات فرهنگی و هنری و مذهبی می توان از آسیب و ورود دشمنان به این حوزه جلوگیری کرد. این تعاملات می‌تواند به ایجاد یک فضای علمی و فرهنگی پویا و فعال در دانشگاه‌ها کمک کند و به تحقق اهداف علمی و فرهنگی و مذهبی نهاد رهبری و دانشگاه‌ها منجر شود.

گفتنی است، این نشست هم اندیشی و هم افزایی فرصتی بود برای تبادل نظر و ایده‌ها در خصوص چگونگی تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه و همچنین ایجاد برنامه‌های مشترک فرهنگی که بتواند به ارتقاء سطح آگاهی و مشارکت اجتماعی کمک کند.

مدیران حاضر در این نشست بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی و اهمیت نقش جوانان در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی کشور تأکید کردند.

کد خبر 1782439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha