جامعه اسلامی باید اهل ایثار و نفع رسانی باشند

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه اهل جامعه اسلامی باید اهل ایثار و نفع رسانی و دلسوزی باشند گفت: وقف یک نفع رسانی مستمر و دایمی است و واقفان نیتی جز خدمت رسانی به مردم نداشتند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مهدی نقوی، امام جمعه لنگرود امروز (دوشنبه، ۲ مهر) در همایش یاوران وقف که در سالن اجتماعات کانون زینبیه لنگرود برگزار شد با بیان اینکه خدمت به بندگان خدا در سیره و سخنان اهل بیت از پررنگ ترین موضوعات است گفت: اگر اکنون از حاج ملا شفیع و مرحوم بازاردهی به نیکی یاد می کنیم بخاطر ایثار و انگیزه پاکشان در وقف مال است.  

وی با بیان اینکه اهل جامعه اسلامی باید اهل ایثار و نفع رسانی و دلسوزی باشند افزود: وقف یک نفع رسانی مستمر و دایمی است و واقفان نیتی جز خدمت رسانی به مردم نداشتند.

وقف پشتوانه دین است

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان نیز در این همایش گفت: وجه مشترک شهدا و واقفان، ایثار برای تعالی دین و حفظ ارزش های اسلام است.

وی افزود: وقف پشتوانه دین است و بیشترین ظلم به وقف در دوران پهلوی با عنوان اصلاحات ارضی شد.  

حجت الاسلام تدینی تصریح کرد: موقوفه ۱۵۰۰ هکتاری با نیت دارو و درمان در گیلان داریم که اگر اجاره موقوفه پرداخت شود بیمارستانی مجهز در گیلان ساخته خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه ارتباط وقف، بقاع و امنیت یک اصل محرز و اساسی است ادامه داد: وقف سرمایه دینی ما برای رفع نیازهای جامعه است.  

تدینی با تاکید بر اینکه وقف به برکت انقلاب شکوفا شد اضافه کرد: از ظرفیت مردم برای اداره موقوفات استفاده می کنیم و به دنبال مردمی سازی اداره موقوفات هستیم.  

گفتنی است، این همایش با رونمایی از پوستر «همه واقف باشیم» بانوی هنرمند لنگرودی و تقدیر از ۳۵ نفر از اصحاب وقف همراه بود.

جامعه اسلامی باید اهل ایثار و نفع رسانی باشند

جامعه اسلامی باید اهل ایثار و نفع رسانی باشند

کد خبر 1782494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha