پرداختن بیشتر به زندگی شهید امینی امری ضروری است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: اصحاب رسانه و نویسندگان استان به ویژه دهه هشتادی ها به زندگینامه شهید مهدی امینی بیش از بیش پرداخت کنند چرا که هیچ فیلم و کلیپی از زندگینامه‌ این شهید والامقام در دست نیست و این مظلومیت این شهید را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، در همایش روایت رستگاری که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه رفعت شهیدی مادر شهید معزز مهدی امینی و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره مرضیه دباغ بانوی مبارز و نستوه فرمانده  سپاه استان همدان در  سالن رخشاء اداره برق  ارومیه برگزار شد اظهار کرد: اصحاب رسانه و اهل قلم و  نویسندگان استان به ویژه دهه هشتادی ها به زندگینامه شهید مهدی امینی بیش از بیش پرداخت کنند چرا که هیچ فیلم و کلیپی از زندگینامه‌ این شهید والامقام در دست نیستو این مظلومیت این شهید را نشان می دهد.


وی افزود: همایش روایت رستگاری از برنامه های هفته دفاع مقدس بوده که در سال ۱۴۰۲ کلید خورد که یادآور نقش مادران در حمایت از فرزندان شهیدشان در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی بوده  به نسل های آینده معرفی می شود و خاطر نشان کرد  سال گذشته پیرامون زندگی مرحومه شمامه لنبرانی مادر شهید «ولی فلاح» بود.


الهامی ادامه داد: امسال زندگینامه شهید مهدی امینی با حضور مهمان ویژه مراسم نوه دختری تنها بازمانده این مادر شهید روایت می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در ادامه خاطره ای از ساده زیستی این شهید  از زبان همسر شهید مهدی امینی بیان کرد: که شهید در روز خواستگاری اش کفش مناسبی نداشته  از دوستش به امانت گرفته بود با اینکه شهید مهدی امینی در یک خانواده بسیار ثروتمند متولد شد اما بسیار ساده‌ زیست بود و این در سایه سجایای مادری قرآنی و مومن تربیت یافته بود.

الهامی بیان کرد : نام اصلی مهدی امینی «شهرام» بود و  زمانی که علت تغییر نامش را از ایشان پرسیده بودند در پاسخ گفته بود که بعد از شهادتم علت را متوجه خواهید شد و این شهید والامقام در نیمه‌شعبان سال۱۳۶۰ در منطقه دارلک استان آذربایجان غربی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دو خانواده  شاهد و سه نفر از راویان دفاع مقدس و تنها یادگار بانو مرحومه رفعت شهیدی مادر شهید مهدی امینی تجلیل به عمل آمد.

پرداختن بیشتر به زندگی شهید امینی امری ضروری است

پرداختن بیشتر به زندگی شهید امینی امری ضروری است

کد خبر 1782496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha