صهیونیست‌ها، یک فلسطینی را به اتهام عبارت «محمد رسول الله» بازداشت کردند

پلیس صهیونیستی، یک داروساز فلسطینی اهل قدس شرقی را به اتهام در دست داشتن انگشتری که روی آن عبارت «محمد رسول الله» نوشته شده بود، دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی یک داروساز فلسطینی اهل قدس شرقی را به اتهام انگشتری که روی آن عبارت «محمد رسول الله» درج شده بود، دستگیر کرد و این موضوع را دلیلی برای مظنون بودن وی به «سازمان تروریستی» دانست.

ایمن عوده، عضو کنست در بیانیه ای کتبی گفت: پلیس صهیونیستی عصر دیروز در شهر بیتاح تکفا یک داروساز اهل قدس را پس از گزارش یک مشتری که از انگشتر وی با عبارت «محمد رسول الله» عکس گرفته بود، دستگیر کرد.

وی افزود: پلیس رژیم صهیونیستی برای تحقیق در مورد کارگران عرب به یک داروخانه در شهر بیتاح تکفا حمله کرد و سپس معتز علیان، داروساز را به اتهام یک انگشتر دستگیر و بازداشت کرد.

عوده، رئیس فهرست جبهه عربی برای تغییر، نامه ای به اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل فرستاد و در آن نوشت: نژادپرستی پلیس توسط « ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی در سایه جنگ بیداد می کند.

وی ادامه داد: پلیس اسرائیل خودسرانه جوانان را دستگیر می کند که ممکن است به وخامت اوضاع در خیابان منجر شود. بنابراین باید در برابر رفتار، سیاست نژادپرستی موضع قاطعانه اتخاذ شود.

عوده تاکید کرد: ما اجازه جرم انگاری عبارت محمد رسول الله و هیچ عبارت مذهبی یا هر چیزی که وابستگی یک فرد را بیان می کند، نخواهیم داد.

اوایل سه‌شنبه، وب‌سایت خبری «والا» اسرائیل اعلام کرد که یک شهروند اهل قدس شرقی که به عنوان داروساز کار می‌کند، شب گذشته به ظن عضویت در یک سازمان «تروریستی» به دلیل داشتن یک انگشتر دستگیر شد. پلیس اسرائیل در مورد اظهارات نماینده عوده اظهار نظری نکرد.

به موازات جنگ با نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل عملیات خود را در کرانه باختری از جمله قدس شرقی گسترش داد که منجر به شهادت ۷۱۶ فلسطینی، مجروح شدن پنج هزار و ۷۵۰ نفر و دستگیری بیش از ۱۰ هزار۹۰۰ نفر شده است.

کد خبر 1782665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha