آغاز تحقیقات درباره حمله سایبری با پیام ضد اسلامی در ایستگاه‌های قطار بریتانیا

پلیس بریتانیا تحقیقات درباره هک شبکه‌های اینترنت در استگاه‌های قطار و ارسال پیام ضد اسلامی را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، پلیس بریتانیا امروز(پنجشنبه پنجم مهر) اعلام کرد: پس ازاینکه مسافران ایستگاه‌های قطار اصلی این کشور هنگام استفاده از خدمات اینترنت بی سیم (وای فای) پیامی ضد اسلامی دیدند، تحقیقات درباره این حمله سایبری آغاز شد.

 سیستم اینترنت بی سیم که توسط گروه مخابراتی (تلنت) اداره می شد، پس از گزارش مسافران از ظاهر شدن پیامی مبنی بر حملات تروریستی، به سرعت غیرفعال شد.

پلیس حمل و نقل بریتانیا گفت: ما گزارش‌هایی را در حدود ساعت ۱۷:۳۰ بعد از ظهر دیروز (چهارشنبه چهارم مهر) در مورد حمله سایبری دریافت کردیم که در آن پیام‌های ضد اسلامی در برخی از خدمات اینترنت بی‌سیم شبکه ریلی ظاهر شد.

تنش‌ها در بریتانیا در تابستان با موجی از شورش‌های ضد مسلمانان در سراسر کشور پس از کشتن سه دختر تشدید شد، حمله‌ای که در ابتدا به‌دنبال انتشار اطلاعات نادرست آنلاین مسئولیت آن را برعهده یک مهاجر مسلمان انداختند.

 پلیس گفت: در حال همکاری با شبکه نت ورک ریل «با روند سریع» برای بررسی حمله سایبری ضد اسلامی هستیم.

شرکت تلنت در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هک هیچ گونه اطلاعات شخصی را تحت تأثیر قرار نداده است و درحال حاضر پلیس درحال بررسی این موضوع است.

این شرکت تاکید کرد که تغییر غیرمجاز در صفحه اصلی وب سایت نت ورک ریل که توسط گلوبال ریچ از حساب سلیم یکی از مدیران سایت  اداره می شود، ایجاد شده است

کد خبر 1782976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha