حزب الله لبنان شهادت فرمانده خود «محمد سرور» را تایید کرد

مقاومت اسلامی در لبنان امروز از شهادت «محمد حسین سرور» از فرماندهان ارشد این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی لبنان(حزب الله) امروز(جمعه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سردار «محمد حسین سرور» معروف به «حاج ابوصالح» در نتیجه حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی در بیروت به شهادت رسید.

این فرمانده حزب الله از شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان در سال ۱۹۷۳ متولد شد. او از سال ۱۹۸۶ به صفوف مقاومت اسلامی پیوسته بود.

سروربه مسئولیت‌های سازمانی در ساختارهای مقاومت رسید، دوره‌های عالی فرماندهی زیادی را گذراند و تخصص‌های نظامی متعددی را به دست آورد.

او در تعدادی از عملیات‌های مقاومت اسلامی علیه اشغالگران اسرائیلی شرکت کرد و از افسران مهم در مقابله با حملات تکفیری در مرز شرقی لبنان و استان‌های سوریه بود.

ابوصالح، مسئولیت نیروی هوایی در مقاومت را از سال ۲۰۲۰ برعهده گرفت و رهبری عملیات نظامی این نیرو را در جبهه پشتیبانی لبنان از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا زمان شهادتش برعهده داشت.

اشغالگران اسرائیلی عصر روز گذشته در حمله جدید به ضاحیه جنوبی بیروت یک ساختمان مسکونی در منطقه القائم را با چند موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن این فرمانده حزب الله به شهادت رسید.

کد خبر 1783000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha