پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در کشور برافراشته شود

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه نباید اجازه داد دشمن شکست خورده در داخل کشور با انواع حیله‌ها و ترفندها کار خود را دنبال کند، گفت: پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز(۶مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ با بیان اینکه تقوا، جهاد و مقاومت از نظر اسلام و امام جهاد و مقاومت است، اظهار کرد: قوی شدن مردم در حکومت مبتنی بر تقوا است و حکومتی که بر پایه تقوا اداره می‌شود نیز، حکومت ولی خدا بر متقین است.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه در حکومت ولایی که بر پایه تقواست، مردم خود به وسیله تقوا قوی می‌شوند و شایستگی حکومت ولی خدا را به دست می‌آورند، گفت: کسی که اهل تقواست، اهل ولایت مداری نیز هست، چون چنین فردی در مکتب تقوا از نظر روحی رشد کرده، مستقل شده و با انگیزه‌های درونی خود کار می‌کند و امام جامعه نیز چیزی جز همین از او انتظار ندارد، چون ولایت مداری یعنی انجام وظایف بدون تشویق و تنبیه فوری .

وی از لسان مبارک رسول اکرم (ص) و امام علی (ع)، افزود: «خداوند متعال، دشمن می‌دارد مردی را که در خانه‌اش بر او حمله کنند و او نجنگد». «جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است».

حجت الاسلام سیادت در این زمینه از قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت:« زندگی یک مبارزه است، مبارزه‌ای مستمر و الگوهای شاخص برتر این نوع نگاه و عمل در حیات بشری ائمه اطهار( علیهم السلام )،هستند. زیرا همه آنها به شهادت رسیدند، بنابراین جهاد فقط به معنای قتال و جنگ نظامی نیست، جهاد، یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد. جهاد با نفس، جهاد علمی، فرهنگی، جهاد با مال و جهاد سیاسی .امروز ایران اسلامی میدان یک( جنگ ترکیبی) تمام عیار است و دشمنان مستکبر و خبیث از عرصه‌های مختلف تهاجم خود را علیه ملت ایران سازماندهی کرده‌اند».

خطیب نماز جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز ابتدا هفته دفاع مقدس را به همه رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهداء تبریک گفت و سپس به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشکسوتان، فعالان دفاع مقدس و مقاومت اشاره و بیان کرد: «دفاع مقدس، جهاد بزرگ دینی و ملی ملت ایران بود. علت دشمنی قدرت‌های بزرگ، با انقلاب اسلامی، به وجود آمدن انقلاب مردمی، بی‌نظیر و تفکر نوینی برای اداره جهان بود و امروز به برکت ایستادگی ملت ایران، جرآت حمله به مرزهای ایران را ندارند، ما با نظام سلطه مخالف هستیم و جاذبه سیاسی جمهوری اسلامی، ایستادگی در مقابل نظم غلط جهانی است».
وی اظهار کرد: امروز یک واقعه مشابه جنگ تحمیلی در فلسطین و لبنان قابل مشاهده است، مردم فلسطین و لبنان در حال جهاد فی سبیل الله هستند و اگر رژیم صهیونیستی خبیث توانسته بود نیروهای مبارز را شکست دهد، احتیاج نداشت صورت خود را با کشتن زنان و کودکان، سیاه و کریه نشان دهد.
حجت الاسلام سیادت افزود: نباید گذاشت دشمن شکست خورده در داخل کشور با انواع حیله‌ها و ترفندها کار خود را دنبال کند، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود، همه در وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، مطبوعات، وزارت علوم و وزارت بهداشت باید مراقبت کنند.
امام جمعه پاتاوه از لسان مقام معظم رهبری گفت: «من اعتقادی به راست و چپ و این گونه جناح‌ها ندارم، اما روی فتنه‌گران حساس هستم و خط قرمز من می‌باشند.به حول و قوه الهی، پیروزی نهایی تعلق به جبهه مقاومت و جبهه حزب الله خواهد بود».
وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز جمعه با قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه فرهنگی و اقتصادی سپاه و بسیج و تقدیر از حضور فعال خود در نماز جمعه و تقدیر و تشکر از سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه دنا، به اهداف اصلی رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به لبنان اشاره کرد و گفت: خواب آشفته رژیم جعلی صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، انفجار دستگاه‌های الکترونیک در لبنان، تلفات گسترده‌ای را بر بدنه نظامی مقاومت تحمیل کرده که در این کار موفق نشدند.
حجت الاسلام سیادت با اشاره به تلاش دشمن برای اینکه با ترور فرماندهان ارشد، ساختار نظامی منضبط و مدرن حزب الله را با شوکی بزرگ دچار فروپاشی یا حداقل فلج عملیاتی کنندف افزود: اصلی ترین و قوی‌ترین هدف کابینه صهیونیستی آن است که حزب الله را به توقف عملیات در جبهه شمالی وادار نمایند.
امام جمعه پاتاوه گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار شهرک نشین از ترس عملیات حزب الله فرار کرده‌اند و حزب الله در این چند روز حدود هزار موشک به شمال و مرکز اسرائیل شلیک کردند، لذا دشمن به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا نکرد و شکست خورد.
کد خبر 1783035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha