ضرورت استفاده از معارف دفاع مقدس برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور 

رئیس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: در دوران فعلی نیز روایت‌گری و تبیین دستاورد ها و تجربیات دفاع مقدس از این ظرفیت برخوردار است تا با دسیسه های دشمن در هر دو حوزه تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیر سرتیب دوم براتی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پایگاه هوانیروز ارتش در مشهد مقدس عنوان کرد: یکی از دغدغه های مهم فعالان فرهنگی عدم آشنایی کافی نسل جوان با معارف دفاع مقدس است‌ ؛ جوانان و نوجوانانی که ۸ سال جنگ تحمیلی را درک نکرده و نسبت به تاریخچه و حقایق دفاع مقدس و ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان ما در جنگ تحمیلی نا آشنا هستند.

امیر براتی با اشاره به ناکامی‌های نظامی جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا در مقابله با قدرت دفاعی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی عنوان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی که در حوزه های نظامی و امنیتی نتوانسته اند نظام مقدس جمهوری اسلامی را به چالش بکشند تغییر رویکرد داده و سعی دارند با جنگ ترکیبی به مقابله با نظام اسلامی بپردازند.

وی اظهار کرد: راهبرد دشمن در جنگ ترکیبی به دو حوزه اقتصادی و فرهنگی قابل تفکیک است؛ نخست فشار و تحریم در حوزه اقتصادی بمنظور ایجاد نارضایتی و نا امید کردن جامعه از بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی و دوم تهاجم فرهنگی بمنظور تحریف واقعیت ها و جنگ روایت ها تا مردم و بخصوص جوانان را نسبت به حقایق انقلاب و مفاهیمی همچون عدالت طلبی ،ایثار، مقاومت و شهادت طلبی بی تفاوت کرده و در نهایت به نظام اسلامی بدبین سازد.

رئیس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی عنوان کرد: رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس علی رغم تمام کمبود های نظامی و لجستیکی توانستند در برابر رژیم بعث که از جانب بیش از ۳۰ کشور دنیا حمایت مالی و نظامی می شد ایستادگی کرده و صدام و حامیان وی را به زانو در آورند وی با اشاره به مشکلات کنونی موجود در جامعه افزود: در دوران فعلی نیز روایت‌گری و تبیین دستاورد ها و تجربیات دفاع مقدس از این ظرفیت برخوردار است تا با دسیسه های دشمن در هر دو حوزه تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی مقابله کند.

وی در تشریح این مطلب عنوان کرد: ما در حوزه اقتصادی می توانیم به تاسی از تجربه دفاع مقدس و تکیه بر توان داخلی بسیار از مشکلات اقتصادی را حل کنیم .همانطور که تحریم ها در طول جنگ تحمیلی نتوانست ما را متوقف کند و فرهنگ مقاومت، اعتماد به جوانان و تکیه بر توان داخلی ما را از کشوری که امکان تولید و واردات سیم خار دار را هم نداشت به کشوری با توان تولید موشک های هایپرسونیک و پهپاد های پیشرفته تبدیل کرد. 

وی ادامه داد : اکنون هم به پشتوانه همان فرهنگ مقاومت و تکیه بر توان داخلی می توان از مشکلات اقتصادی عبور کرده و موضعیت معیشتی و رفاهی مردم را بهبود بخشید.

سرتیب دوم براتی با اشاره به کارکرد روایت گری دفاع مقدس در حوزه فرهنگی و شناختی نیز عنوان کرد: بیان خاطرات از خودگذشتگی و شجاعت و استقامت رزمندگان ما در راه دفاع از آرمان ها و نظام و انقلاب و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان نیز می تواند بعنوان پادزهری در مقابل سم پاشی فرهنگی و جنگ شناختی دشمن عمل کرده و این هجمه ها را تا حدود زیادی خنثی کند.

وی در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بر جهاد تبیین و روشنگری از سوی آحاد افراد جامعه و در تمامی حوزه ها به نقش هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی برای تبیین و تشریح درست وقایع و جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد که مجموعه این تلاش ها باعث کاهش گسست نسلی و ایجاد ارتباط بین نسلی بهتر جوانان با پیشکسوتان دفاع مقدس گردد. 

لازم به یاداوری است که در پایان این مراسم با حضور امیر سرتیب دوم براتی رئیس هیات معارف جنگ خراسان رضوی، سرهنگ خلبان محمد رضا زارعی فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد و روحانی نمازی راد مسئول عقیدتی سیاسی پایگاه کتابخانه قفسه باز "شهید آیت الله الی هاشم" با هدف آشنایی با معارف دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در محل مسجد این پایگاه افتتاح گردید.

کد خبر 1783071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha