لحظه به لحظه با وقایع عروس خاورمیانه

رژیم صهیونیستی گسترده حملات نظامی خود را در هفته‌های اخیر بر لبنان افزایش داده است که در نتیجه این حملات هزاران نفر شهید، زخمی و آواره شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی حمله به نوار غزه را آغاز کرد و تا به امروز که نزدیک به یک سال است، ادامه دارد، این رژیم دایره حملات خود را به خارج از غزه و به لبنان کشیده است تا بتواند از جنگ فرسایشی غزه بیرون بیاید. به همین دلیل دایره خشونت به مناطق مختلف لبنان از جمله ضاحیه جنوبی بیروت کشیده شده است و از جنگ الکترونیکی تا حملات خشونت بار و خونین را در حملات خود استفاده کرده و همه مرزهای غیرانسانی را پشت سر گذاشته است.

https://media.shabestan.news/d/2024/09/28/4/4416904.jpg?ts=1727512876000

ادعای اسرائیل به شهادت سید حسن نصرالله

ارتش اسرائیل به طور رسمی امروز (شنبه هشتم مهر ۱۴۰۳) در بیانیه فوری ادعا کرد: ما سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را ترور کردیم.

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل پس از گذشت یک روز از هدف قراردادن مقر فرماندهی حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت، اعلام کرد: ما با سید حسن نصرالله، تصفیه حساب کردیم.

ادرعی افزود: ارتش صهیونیستی «علی کرکی» فرمانده جبهه جنوبی حزب الله و تعدادی دیگر از فرماندهان لبنانی را به شهادت رسانده است.

هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در اولین واکنش خود اعلام کرد: عملیات ترور با موفقیت انجام شده است. این عملیات از مدت طولانی برنامه ریزی شده بود و در وقت مناسب اجرا شد.

وی افزود: این آخرین چیزی نیست که ما در آستین داریم. پیام ساده است. هر کسی که شهروندان اسرائیل را تهدید کند، ما می دانیم که چگونه با او برخورد کنیم

بمباران مناطق مسکونی توسط متجاوزان صهیونیست

حمله مجدد اسرائیل به ضاحیه جنوبی

منابع لبنانی اعلام کردند: ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته بیش از ۳۰ مرتبه اقدام به بمباران مناطقی در ضاحیه جنوبی بیروت کرده است که این حملات همچنان ادامه دارد

هواپیماهای اشغالگر همچنین منطقه صحرای شویفات در جنوب بیروت را هدف قرار دادند. اشغالگران از طریق پهپاد به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کردند.

در حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه در جنوب بیروت خسارت زیادی به منازل مسکونی و اموال عمومی شهروندان لبنانی  وارد شده است.

منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ حمله به ضاحیه در جنوب بیروت انجام داده است.

منابع خبری لبنان گزارش دادند که جنگنده‌های صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته مناطق برج البراجنة، اللیلکی، تحویطة الغدیر و المریجة در ضاحیه در جنوب بیروت را هدف قرار دادند.

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه خبر دادند.

SAFED, ISRAEL - SEPTEMBER 25: Smoke rises as aerial extinguishing works continue with an aircraft over forest after rocket attacks from Lebanon has struck in Safed, Israel on September 25, 2024. (Photo by Mostafa Alkharouf/Anadolu via Getty Images)

.

حمله به شهرک صهیونیستی کاپری

 نیروهای مقاومت اسلامی امروز شهرک صهیونیست نشین «کاپری» را با موشک فادی ۱ بمباران کردند.

خبرنگار شبکه «آر تی» گزارش داد: گلوله‌های موشکی پی در پی به سمت شمال اسرائیل شلیک شد و صدای آژیر خطر در ده ها شهرک اسرائیلی به گوش رسید.

آژیرهای خطر در غرب جلیل، جلیل مرکزی، شرق تل آویو، در منطقه ساحلی، دره یزرعیل، وادی عاره در جنوب حیفا، شهر عکا، شمال کرانه باختری و منطقه کارمل به صدا درآمد.

لحظه به لحظه با عروس خاورمیانه/ گسترش دایره خشونت رژیم به لبنان

محکومیت فلسطینی و بین المللی

در پی حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شش ساختمان در ضاحیه جنوبی بیروت و هدف قراردادن مقرفرماندهی حزب الله، گروه‌های فلسطینی و مسئولان کشورهای مختلف جهان این اقدام خشونت بار رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

سخنگوی پنتاگون در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی در بیروت اعلام کرد: ایالات متحده در مورد بمباران هوایی اخیر در ضاحیه جنوبی بیروت دخالتی نداشته یا اطلاع قبلی نداشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای حمله تروریستی صهیونیست‌ها به حومه جنوبی بیروت را محکوم و اعلام کرد: تروریسم فزاینده صهیونیستی علیه مردم برادر لبنان، ملت عربی و اسلامی را می طلبد که سکوت را رها کرده و به هر وسیله و در همه مجامع بین المللی وارد عمل شوند.

حماس تاکید کرد: تحرک عربی و اسلامی باید رد بی طرفی و حمایت آمریکا از این حمله و پیروزی ارزش‌های جوانمردی و شهامت در کنار ملت‌های فلسطین و لبنان باشد.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد: ما دوباره همبستگی مطلق خود را با مردم لبنان، برادران حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان اعلام می کنیم.

حماس یادآور شد: اشغالگران و رهبران نازی آن در این توهم هستند که با شنیع ترین کشتارها علیه ملت فلسطین و لبنان و یا با هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان مقاومت به اهداف شوم خود خواهند رسید.

وزیر امور خارجه عربستان در نشست شورای امنیت، درباره حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت گفت: منشأ درگیری، جنگ غزه است که باید متوقف شود و جنگ چیزی را حل نمی کند.

لحظه به لحظه با عروس خاورمیانه/ گسترش دایره خشونت رژیم به لبنان

تکذیب شهادت سید حسن نصرالله

رژیم صهیونیستی روز جمعه به مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت را بمباران کرد که در نتیجه آن تاکنون شش نفر شهید و ۹۱نفر زخمی شدند. این حمله خشونت‌بارترین حملات در روزهای اخیر از آغاز تشدید تنش‌ها بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: در این حمله هدف ترور سید حسن نصرالله ،دبیرکل حزب الله لبنان بوده است.

الجزیره گزارش داد: اطلاعات کافی برای تایید وضعیت سید حسن نصرالله وجود ندارد.

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به حزب الله گزارش داد که سید حسن نصرالله زنده و در قید حیات است. سید هاشم صفی الدین، از رهبران حزب الله نیز سلامت است و در مکان امن به سرمی برد.

اما روزنامه معاریو گزارش داد: نصرالله در این حمله که به مقر فرماندهی حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت شده، زخمی شده است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد: این حمله به طور خاص نصرالله را هدف قرار داده است. مسئولان ارشد حزب الله در این مقر در زمان حمله حضور داشتند، اما تاکنون هیچ واکنش رسمی از حزب الله درباره این حمله یا وضعیت سید نصرالله نشده است.

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد: برآوردهای غالب در اسرائیل نشان می دهد که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله در این حمله زخمی  شده و شانس زنده ماندن وی کم است.

به روزرسانی می شود.

کد خبر 1783135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha