سردار نیلفروشان دشمن‌شناس جبهه‌های حق علیه باطل

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت و ایثار و مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی طی حمله تروریستی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیروت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار عباس نیلفروشان به سالِ ۱۳۴۵ در اصفهان زاده شد. او در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در طول جنگ ایران و عراق با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف نقش ایفا کرده‌است.

از جمله فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی. وی پیش‌تر معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشته‌است. وی از سال ۱۳۹۸ تاکنون معاونت عملیات سپاه را برعهده دارد. او همچنین سابقه ۵ سال حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود دارد.
وی بعد از اتمام جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و  با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی بود و در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین نیز تدریس می‌کرد. وی همچنین نویسنده کتاب‌های بالامبو، دکترین جنگ‌های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی است.

سردار حاج عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت و ایثار در جبهه های حق علیه باطل و مبارزه تاریخی با رژیم جنایتکار صهیونیستی طی حمله تروریستی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیروت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 1783187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha