ترور رهبران حزب‌الله، مقاومت را بالنده‌تر می‌کند

صباح زنگنه درباره ترور رهبران مقاومت از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این رهبران جزئی از بدنه مقاومت هستنند، بنابراین با شهید شدن هر کدام از این رهبران عملا شاهد بالندگی و رشد نیروهای بیشتری خواهد بود.

دکتر صباح زنگنه، سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری شبستان درباره حمله رژیم صهیونیستی به مقر فرماندهی حزب الله لبنان، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی هر نوع جنایتی علیه بشریت، سرزمین‌ها، افراد، موجودات زنده مرتکب شده است و عملا هیچ خط قرمزی در این جنایت‌هایش قایل نیست، رژیم صهیونیستی تمام اقداماتی که تا حالا در طول یک سال گذشته برای حذف حماس و تسلیم کردن مردم غزه و یا تلاش برای آزاد کردن اسرای اسرائیلی انجام داده است، نتوانسته به نتیجه برساند و عملی کند.

دکتر زنگنه گفت: رژیم صهیونیستی کشتارهای زیادی علیه زنان، کودکان و افراد مسن انجام داده و بیمارستان ها، مساجد و کلیساها را بمباران کرده و همه امکانات زندگی را در غزه از بین برده است، ولی تا این لحظه نتوانسته پیروز شود و با شکست مواجه شده است. رژیم صهیونیستی، لبنان را که حامی مردم فلسطین و خواهان توقف جنگ در غزه بوده است، را هم از جنایت خود بی نصیب نکرده است.

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: البته بارها و بارها رژیم صهیونیستی، اقدامات جنایتکارانه ای در قرن گذشته، قرن بیستم مکرر انجام داده است که به اشغال لبنان انجامیده است. بیروت را برای مدت های طولانی محاصره کرده و تلاش کرده یک منطقه امن در جنوب لبنان با حضور برخی از احزاب و گروه های تروریستی وابسته به خودش ایجاد کند، ولی همه این تدابیر شکست خورده است و رژیم صهیونیستی مجبور به ترک لبنان شده است. همچنین حمله های مکرر دیگری  و چندین جنگ بر لبنان تحمیل کرده که همه اینها شکست خورده است. الان هم تلاش می کند، تجربه های گذشته را تکرار کند و طبعا همه این اقدامات با شکست مواجه خواهد شد.

دکتر صباح زنگنه اظهار کرد: مردم لبنان، مردمی مقاوم هستند، احزاب و گروه‌های لبنانی با هر دین و مذهبی ضد رژیم صهیونیستی هستند و حاضر نیستند این رژیم بر مناطقی از لبنان تسلط پیدا کند. مردم لبنان، مردمی بودند که با استعمار فرانسه مبارزه کردند و با اشغالگری های رژیم  صهیونیستی جنگیدند، بنابراین از این روحیه دور نخواهند شد و همچنان مقاومت و ایستادگی خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش اصلی رژیم صهیونیستی با انفجار وسایل ارتباطی و مواصلاتی اوج خباثت رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد چرا که این وسایل ممکن بود در یک هواپیما و یا ماشین افرادی از مقامات کشورهای مختلف باشد؛ بنابراین جنایتش فراگیر است و فقط متعلق به لبنان نیست، بلکه شامل همه ملیت‌ها است.

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری اسلام در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان اظهار کرد: اقدام اخیر که بمباران با تمرکز زیاد و با استفاده از بمب‌های سنگرشکن انجام شده است، عملا کمتر از جنایت‌های هیتلر نیست، بلکه شامل هیتلر، استالین و جنگ‌های  جهانی اول و دوم هم می‌شود.

دکتر صباح زنگنه تاکید کرد: مقامات رژیم صهیونیستی می‌خواهند مردم لبنان را به تسلیم وادار کنند در حالی که شاهد بوده ایم با وجود آنکه بسیاری از شخصیت‌های مبارزاتی و مقاوم لبنان را که به شهادت رسانده‌اند،  لبنان از مقاومت و ایستادگی ‌ای یک ذره هم منحرف نشده است،  بلکه به راهش ادامه داده است؛ بنابراین ده‌ها شهیدی که لبنان داده است نشان می دهد مردم لبنان همچنان پایبند به ارزش های خود، دفاع از وطن و هویت و سرزمین و ملت خود هستند. ملت لبنان، رشد یابنده و و بالنده است و اگر یک شهید بدهند ده‌ها شخص دیگری جای شهید را پر خواهد کرد و دنباله رو شهدا خواهند بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا محافل بین المللی قادر نیستند مقابل افسار گسیختکی رژیم صهیونیستی بایستند و کاری کنند، گفت: محافل بین المللی شامل اولا قدرت‌های بزرگ است که پنج قدرت بزرگ دارای حق وتو در شورای امنیت هستند که اینها نه فقط قدرت تصمیم گیری ندارند، بلکه اغلبشان مدافع رژیم صهیونیستی بوده و هستند و جزء موسسان و حامیان این رژیم بودند وهمچنان بر این رویه تاکید می کنند و ادامه می دهند.

بخش دیگری از محافل مانند مجمع عمومی سازمان ملل که بیش از ۱۵۰ کشور عضو هستند و در قطعنامه های متعددی حامی مردم فلسطین و تشکیل دولت فلسطین بودند و هستند، اما اینها با دیوار لجاجت برخی از اعضای شورای امنیت مواجه می شوند و مصوبات شان به جایی نمی رسد. محافل نوع سوم، محافل مردمی هستند که نشانه‌اش  تظاهرات دانشجویان و اساتید دانشگاه های همه کشورهای جهان بودند و اینها به شدت مخالف با رژیم صهیونیستی و جنایت های این رژیم چه در فلسطین و لبنان هستند و متاسفانه حتی کشورهایی که مدعی حمایت از لبنان هستند مانند فرانسه هم در برابر اعمال جنایتکارانه این رژیم صهیونیستی یک گام عملی روشنی انجام ندادند، بنابراین باید امیدمان به نیروهای مردمی و تحرکات مردمی و به مجمع عمومی سازمان ملل و مجامع دیگری قدرت اجرایی کمتر مثل سازمان همکاری اسلامی دارند، باشد. هر چند که متاسفانه برخی از سران کشورهای عضو این سازمان هم در خط آمریکا و انگلیس حرکت می کنند و  از مردم و خواسته های مردم فاصله گرفتند، بنابراین مردم از هر نوع ابزار حقوقی و قانونی که در دفاع از مردم فلسطین و لبنان است، باید استفاده کنند و دیوان لاهه باید به مصوبات خودش قدرت اجرایی بدهد و سران رژیم صهیونیستی را که هر جا پیدا شوند، بازداشت کند و محاکمه کنند و دولت‌های مسلمان هم باید یک راهکار اجرایی دنبال کنند و به شورای امنیت و  قدرت‌های  حامی رژیم صهیونیستی امیدی نبندند،  بلکه باید به دنبال راهکارعملی باشند تا دست رژیم صهیونیستی را از ارتکاب به جنایت بازدارند و با آن بتوانند برخورد کنند. همان طور که در اروپا اتفاق افتاد و هیتلر مجبور به توقف ارتکاب جنایت بیشتر شد و یا کشتاری که در  بوسنی هرزگوین انجام گرفت و ملت‌ها  و دولت‌هایی که مصمم بودند توانستند جنایت نسل کشی و جنایت ضد بشری را متوقف کنند. این نمونه ها قابل توجه است.

دکتر صباح زنگنه درباره اینکه ترور رهبران مقاومت ضربه جدی به محور مقاومت می زند یا نه، گفت:رهبران مقاومت جزئی از خود بدنه مقاومت هستنند، بنابراین با شهید شدن هر کدام از این رهبران عملا شاهد بالندگی و رشد نیروهای بیشتری خواهد بود. نمونه آن به شهادت رساندن آیت الله بهشتی، به شهادت رساندن رجایی و باهنر و شهدای دیگر است. هیچ کدام از این اقدامات جنایتکارانه مانع نشده است تا یک کشور یا مجموعه زنده از کار بیفتد، بلکه رشد بیشتر نیروها و ظرفیت‌های یک  مجموعه زنده را به دنبال خواهد داشت.

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری اسلامی درباره پیامدهای این جنگ تمام عیار برای منطقه و جهان و اینکه آیا اسرائیل و آمریکا به دنبال جنگ جهانی سوم هستند، اظهار کرد:  اسرائیل به دنبال جنگ بزرگ‌تر است، گرچه ادعا می کند دنبال جنگ نیست، اما اعمالش نسبت به فلسطین و لبنان و برخی از جنایت هایش در عراق و سوریه و ایران و در جاهای دیگر نشان دهنده خوی جنایتکاری و خون ریزی و یک خوی مزمن است و الان این خوی مزمن تبدیل به خوی حاد شده است. اما آمریکا هم که حامی رژیم صهیونیستی است فرقی نمی‌کند چه حزب دموکرات یا جمهوری خواه باشند، اینها به دنبال کسب حمایت صهیونیست‌ها در انتخابات آمریکا هستند، بنابراین از آنها هم امیدی نمی‌رود که بتوانند مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شوند.

کد خبر 1783224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha