سه روز عزای عمومی در لبنان و عراق و سوریه و یمن در پی شهادت رهبر مقاومت

در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، دولت عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرد و مقامات عراقی در بیانیه جداگانه ای این ضایعه را به جهان اسلام و آزادیخواهان جهان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز شنبه (هفتم مهر 1403) در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و همراهانش در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مدت سه روز در سراسر عراق عزای عمومی اعلام کرد.

سه روز عزای عمومی در عراق/ تسلیت مقامات عراقی برای شهادت «سید حسن نصرالله»

السودانی امروز در بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و تاکید کرد: این حملات گناه آلوده و مجرمانه جدید تاکیدی بر عبور رژیم صهیونیستی از همه خطوط قرمز است . سید حسن نصرالله در مسیر حق شهید شد تا دنیا و آخرت را به دست آورد و در مسیر شهدای قهرمان که جان خود را در مقابله با رژیم اشغالگر دادند، حرکت کرد.

وی ادامه داد: جنایت روز گذشته ضاحیه جنوبی بیانگر بی پروایی برای گسترش درگیری است که به قیمت تمام مردم منطقه و امنیت و ثبات آنها تمام می شود.

سه روز عزای عمومی در عراق/ تسلیت مقامات عراقی برای شهادت «سید حسن نصرالله»

سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف نیروهای دولتی ملی عراق با تسلیت شهادت «سید حسن الله» دبیرکل حزب الله، تاکید کرد: این شهید عمر خود را صرف پایبندی به جهاد در لبنان و حمایت از مسائل دین کرد.

 دفتر رسانه ای سید عمار حکیم در بیانیه ای اعلام کرد: با دلهایی که از آن درد می چکد و با رضایت و تسلیم بیشتر در برابر مشیت و تقدیر الهی، به جهان اسلام و ملت لبنانی و همه قهرمانان و مقاومت بی بدیلشان شهادت این عالم ربانی از مفاخر دین و مجاهد مخلص از میان قهرمانان جبهه های جهاد و قیام حق و فردی مخلص و پیگیر که عمر شریف خود را در راه جهاد در لبنان و حمایت از مسائل دین حق و امت اسلامی و در رأس آن بیت المقدس تسلیت می گوییم.

 وی افزود: در سوگ سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی فرجه الشریف) هستیم که ندای پروردگارش را با فیض شهادت لبیک گفت و در مسیر پیروی از اجداد بزرگوار خود از جمله انبیا و ائمه و اولیای صالحین حرکت کرد تا به صفوف انبیا و صدیقین و شهدا و صالحان بپیوندد و همنشینی نیکو برای آنان بوده است و زندگی پربرکت و شریفش را در بالاترین مرتبه به پایان می رساند که خداوند متعال برای اولیای خاص خود برگزیده است.

وی با اشاره به جایگاه این مرد شجاع و مدافع از اصل حق مبین در نزد خداوند، خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این امت که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع آن شود چرا که مرگ برای ما عادت و کرامت ما از سوی خداوند شهادت است

 وی تاکید کرد: راه مقاومت تا رسیدن به پیروزی یا شهادت ادامه دارد. این پروژه در رویکرد مردان مقاومت که جان و راهشان را به سوی حقیقت نذر می کنند، قوی‌تر، مهم‌تر و بزرگ‌تر از. شخصیت ها و رهبران  است و شهادت این عالم و مجاهد بزرگوار ضایعه ای جبران ناپذیر است.

سه روز عزای عمومی در عراق/ تسلیت مقامات عراقی برای شهادت «سید حسن نصرالله»

در همین حال، مجلس نمایندگان عراق در بیانیه رسمی امروز اعلام کرد: محسن المندلاوی، رئیس مجلس عراق شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

این بیانیه جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: این جنایات خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

همچنین در این بیانیه، موضع دولت عراق در همبستگی با ملت لبنان ستوده و اعلام شد: تلاش های مرجعیت دینی در ارایه حمایت انسانی و مالی برای لبنان در این شرایط سخت ستودنی است.

المندلاوی تاکید کرد: حزب الله، سپر اساسی در مقابله با حملات اسرائیل به شمار می آید.

وی حمایت خود از مقاومت که از کرامت امت دفاع می کند، اعلام کرد.

همچنین رئیس مجلس عراق به اهمیت یکسان سازی تلاش‌ها با نیروهای مقاومت در مقابله با اشغالگران اسرائیلی تاکید کرد.

المندلاوی از دولت عراق خواست تا با کشورهای دوست برای همکاری به منظور صدور تصمیم بین المللی به منظور توقف حملات اسرائیل هماهنگ باشند. وی همچنین خواستار فعالسازی نقش اتحادیه پارلمان‌های اسلامی برای اعمال فشار بر جامعه بین المللی به منظور پایان جنگ شد.

همچنین توصیه کرد یک هیئت برای سفر به لبنان و ارایه کمک انسانی تشکیل شود.

سوریه در پی شهادت سیدحسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد | سایت انتخاب

سوریه

پس از شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دولت سوریه امروز شنبه، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم این کشور به حالت نیمه افراشته درآمد.

 یمن

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پی شهادت «سیدحسن نصرالله» در حملات تجاوزکارانه ارتش اسرائیل، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

لبنان

دولت لبنان در پی شهادت سید حسن نصرالله، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

کد خبر 1783267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha