کانون های مساجد پنجره ای برای ارتقای عدالت فرهنگی است

محمدیان گفت: مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک پنجره تنفسی برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری و تحقق عدالت فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدتقی محمدیان امروز شنبه (۷ مهر) در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در شعار به حق و منطقی دولت سیزدهم بحث بازگشت نهضت مساجد بسیار حائزاهمیتبود.

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور در ادامه بیان کرد: مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حقیقت یکی از سر انگشتان اصلی عملیاتی و اجرایی نهاد فرهنگ و هنر در کشور است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی کانون ها، کارها را پیش می برد، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند مجموعه رشد و توانمندسازی و محل تولید و صنایع خلاق فرهنگی باشند.

محمدیان در ادامه گفت: مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند برای فرهنگ و ارشاد اسلامی یک پنجره تنفسی جهت ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری و تحقق عدالت فرهنگی باشد. 

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه ارتقای سرمایه های اجتماعی مسجد یکی از برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد است، افزود: در خراسان جنوبی اتفاقات پیش روی خوبی در حوزه کانون های فرهنگی هنری به عنوان کانون های نشاط داشته ایم و در حوزه اشتغال و خلاقیت اقداماتی موثری انجام می دهند. 

حجت الاسلام علی محقی-مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی-نیز در این دیدار اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۳۹ کانون تخصصی خواهران در حال حاضر فعالیت دارند. 

وی در خصوص طرح مسجد، کانون نشاط گفت: این طرح طی تابستان امسال در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرا شد و امیدواریم همچون سال گذشته بتواند رتبه خوبی را کسب کند.

کد خبر 1783289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha