۴۰ کانون تخصصی خواهران در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

حجت الاسلام محقی گفت: با همدلی و همراهی مسجدی ها توانستیم ۴۰ کانون تخصصی خواهران در خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی عصر امروز (۷ مهر) در جلسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری خواهران خراسان جنوبی که با حضور معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، اظهار کرد: شاهد نگاه ویژه‌ی ستاد کانون‌های مساجد کشور به جامعه زنان و دختران هستیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی فلسفه راه‌اندازی کانون‌های تخصصی بانوان را حضور فعال این قشر در مسجد عنوان کرد و گفت: اعضای کانون های تخصصی بانوان ما عضو قرارگاه ایده پردازی مساجد استان هم هستند.

حجت‌الاسلام محقی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ طرح اصلی قرارگاه ایده پردازی مدون، آغاز به کار کرد، که بخش عمده ای از بانوان این قرارگاه جزو  سردمداران و مدیران فرهنگی هستند.

وی با اشاره به دعوت از بانوان تازه مسلمان شده سایر کشورها برای ترویج حجاب، گفت: این برنامه‌ها یک عملیات فرهنگی بود که در این استان اجرا و موفق شدیم جنبش منفور سال ۱۴۰۱ در خصوص عفاف را شکست دهیم.

به گفته محقی؛ فعالیت های بانو محور کانون های مساجد سبب شد که برنامه‌ها بسط یابد و محله های ما درگیر فعالیت های فرهنگی شوند، به نحوی که چندین مسجد با همکاری بانوان مسائل لجستیکی خود را تامین می‌کردند و هم برنامه ها را با هم اجرا می کنند.

وی سیاست کانون های مساجد استان در قرارگاه ایده‌پردازی را استفاده از طرح‌های نخبگان فرهنگی، حوزویان و بانوان فعال عنوان کرد و گفت: کانون‌های تخصصی بانوان ما نسبت به کانون های دیگر پیشتاز هستند و با همدلی توانستیم ۴۰ کانون تخصصی بانوان را تاسیس کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم احکام مسئولیت ۳۹ نفر از مدیران فرهنگی هنری خواهر استان خراسان جنوبی توسط معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعطا شد.

کد خبر 1783320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha