حفظ وحدت ملی کشور ثمره دفاع مقدس بود

حجت‌الاسلام صفی زاده گفت: حفظ وحدت ملی کشور با وجود اقوام و مذاهب مختلف ثمره دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌زاده استاد حوزه و دانشگاه در کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اظهار کرد: یاد شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم شهدای که با دفاع جانانه‌ی خود امنیتی بی‌مثال را در کشور رقم زده که در سراسر جهان نمونه ندارد.

وی عنوان کرد: کردستان پیشگام دفاع مقدس است، این استان در مرز قرار دارد و در اینجا دفاع با جان و دل لمس شد و مردم کردستان این حمله و هجوم ناجوانمردانه زمینی را لمس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفی‌زاده گفت: جنگ تحمیلی حمله به ناموس و باور و جان و خاک شرایطی را رقم زد که سخت بود اما در خلق دفاع مقدس بسیار خوب عمل کرد.
وی بیان کرد: نقش زنان در دفاع مقدس هم ملموس بود در حمایت و تشویق در لمس جنگ و زندگی با آن.

وی تصریح کرد: دفاع امری معقول و طبیعی است، در هجومی که به باور و خاک و ناموس ما شد، بر اساس عرف و شرع و عقل دفاع حرکت اصلی و پاسخ نهایی بود.

ارزش ماندگار دفاع مقدس به آیندگان معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌زاده گفت: جنگ تحمیلی شرایطی را فراهم کرد که ما را وادار به دفاع مقدس کرد و ارزش ماندگار این دفاع برای ما و انتقال آن به آیندگان مهم است.

وی افزود: این دفاع به حق مقدس و در زمانه ما مقدس تر است، چه انسان‌ها که سرمایه خود را دادند، سرمایه‌ای که ریشه در گذشته دارد و ما امروز میراث دار فرهنگ و تمدن و گذشته‌ای هستیم که دفاع مقدس از آن حراست کرد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: باور و اندیشه‌های ما در چارچوبی شکل گرفته که برای حفظ آن موظف هستیم دفاعی به حق داشته، دفاعی که همراه با عبادت بود و مقدس نام گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌زاده عنوان کرد: شهادت شهدای ما ثمره این دفاع مقدس است که بالاترین مقام نزد پروردگار است و از خوبی‌ها، ارزش‌ها فرهنگ، سنت و دین و باور و ناموس و اعتقادات و هرچیزی که متعلق به ما بود انجام گرفت.

پدران و مادران با عشق و افتخار فرزندانشان را روانه جبهه کردند

وی اظهار کرد: دفاع مقدس، دفاعی است که در ذهن ایرانی‌ها تا ابد می ماند چرا که پدر و مادرها با عشق و افتخار فرزندانشان را روانه جبهه می کردند.

استاد حوزه گفت: تمام ارزش‌هایی که در این دفاع برای ما باقی ماند، یکی حفظ تمامیت ارضی، حفظ ارزش ها که دشمن هرگز به اهداف خود نرسید و در سایه دفاع مقدس ارزش ها تثبیت شد و اینکه خود دفاع مقدس تبدیل به الگوی جهانی شد.

وی عنوان کرد: دیگر ثمره این دفاع مقدس این رود که وحدت ملی کشور با وجود اقوام و مذاهب مختلف حفظ شد، رشد و توسعه و عزتی که در نتیجه این دفاع ایجاد شده و خود تبدیل به الگوی نمونه و موفق و مقاوم که هیچ چیز مانع رشد آن نیست، شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌زاده گفت: مباحث معنوی و فرهنگی کشور در دوران دفاع مقدس تبدیل به الگوی شد که دستاوردهای زیادی برای ما داشت و ما امروز به فتح و پیروزی زیاد نزدیک شدیم و موفقیت در مسیر ملت ما قرار دارد.

کد خبر 1783396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha