شهادت سید مقاومت بزرگ‌ترین «جهاد تبیین» است

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بخش بین‌الملل خبرگزاری شبستان در پی شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد که خون سید مقاومت رژیم صهیوینستی را رسواتر می کند و شهادت این بزرگوار بزرگ‌ترین جهاد تبیینی است که برای شناساندن چهره کریه صهیونیسم اتفاق افتاد.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: «محمود قاسمی»، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بخش بین‌الملل خبرگزاری شبستان در پی شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد که خون سید مقاومت رژیم صهیوینستی را رسواتر می کند و شهادت این بزرگوار بزرگ‌ترین جهاد تبیینی است که برای شناساندن چهره کریه صهیونیسم اتفاق افتاد.

قاسمی درباره شهادت «سید حسن نصرالله» و تاثیری که این شهادت بر سرنوشت رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر شناخت بیشتر مقاومت در افکار عمومی می‌گذارد، گفت: خون سید مقاومت توجه میلیون‌ها انسان را به مقاومت و هدف مقاومت بیشتر جلب می کند. اگر تاکنون حزب الله صرفا به عنوان یک گروه مبارز مطرح بود، شهادت سید حسن نصرالله باعث می‌شود تا تمام دنیا توجه‌شان به مقاومت، جبهه‌های مقاومت و هدف مقاومت بیشتر شود. هدف از شهادت هم همین آگاهی انسان‌ها و پیدا کردن راه است.

اگر تاکنون حزب الله صرفا به عنوان یک گروه مبارز مطرح بود، شهادت سید حسن نصرالله باعث می‌شود تا تمام دنیا توجه‌شان به مقاومت، جبهه‌های مقاومت و هدف مقاومت بیشتر شود. هدف از شهادت هم همین آگاهی انسان‌ها و پیدا کردن راه است.

وی افزود: این خونی که از بدن شهید می ریزد، خون شاخص است که شما مسیر حق را پیدا کنید. تردیدی نیست که خون این سید اسراییل را رسواتر می کند یعنی شهادت این بزرگوار بزرگ‌ترین جهاد تبیینی است که برای شناساندن چهره کریه صهیونیسم اتفاق افتاد. هر روز که می گذرد، مشاهده می کنیم که مقاومت قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر شده است.

قاسمی گفت:اسراییل از ۸۵ بمب یک تنی برای شهادت سید حسن نصرالله استفاده کرد. این بمباران‌ها نشان قدرت نیست، اینکه زن و بچه مردم و اردوگاه‌ها را بمباران کنند در هیچ کجای دنیا به عنوان قدرت به حساب نمی آید. ما راه او را ادامه می‌دهیم و مسیر نیز روشن است. جنگ نیز شهادت، اسارت و جراحت دارد، مهم این است که بدانیم در مسیر درست ایستاده ایم یا نه.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: دنیا محل امتحان انسان‌ها و نیت‌ها است. به تعبیر قرآن برخی‌ها پس از شنیدن برخی اخبار ایمانشان بیشتر می شود، برخی ناامید می شوند و امیدوارم ما جزو آن دسته افرادی باشیم که ایمانمان بیشتر می شود چرا که اگر راه، راه درستی باشد دیگر نباید نگران شهادت‌ها، اسارت‌ها و جراحت‌ها بود.

وی ادامه داد: زمانی که کاروان امام حسین (ع) عازم کربلا بود، امام حسین (ع) لحظه ای خواب چشمانشان را گرفت و پس از بیدار شدن آیه استرجاء را خواندند یعنی «انا الا انا الیه راجعون». حضرت علی اکبر (ع) که کنار امام حسین (ع) بودند به ایشان فرمودند پدر جان! این آیه را وقتی مصیبتی بر انسان وارد می شود، می خوانند. آیا دلیلی دارد که شما پس از بیداری از خواب این آیه را خواندید؟ امام حسین (ع) فرمودند پسرم! من شنیدم هاتفی از آسمان ندا می دهد که این کاروان راه را می‌رود اما دیگر زنده برنمی‌گردد که نشان از آن داشت که مردان این کاروان به شهادت می رسند. حضرت علی اکبر (ع) به ایشان فرمود آیا راهی که می رویم درست است؟ امام حسین (ع) فرمودند بله.

قاسمی افزود: شهید مطهری می‌گوید شب عاشورا بعضی از نگهبانان دشمن به خیمه های امام حسین نزدیک شدند. آنها اظهار می کنند صدایی شبیه صدای زنبورعسل را شنیدند که کنایه از دعا و راز و نیاز کاروان امام حسین در شب آخر عمر خودشان را داشت. در روایت داریم شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی می گوید بعضی از اینها با هم شوخی می کردند. یکی از آنها گفت امشب آخرین شب عمر ماست و با این ۳۰ هزار نفری که ما را محاصره کردند کسی از اینجا زنده بیرون نمی رود، پس الان چه وقت شوخی است؟ آن فردی که در حال شوخی بود به این فرد منتقد گفت وقتی راه درست هست، وقتی ما در رکاب امام حسین هستیم، وقتی قرار است شهید شویم، وقتی مسیر حرکت خود را درست انتخاب کردیم چه باک؟

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد که مسیری که سید حسن نصرالله نیز انتخاب کرد، مسیر درستی بود، هرچند زود بود ولی مرگ در بستر شایسته سید مقاومت نبود. با وجود این همه جهاد و سختی و مشکلات برای خود و خانواده اش حق این بود که همانند قاسم سلیمانی، صیاد شیرازی و خیلی از شخصیت‌های عزیز ما به شهادت برسد. شهادت هدیه ای است که خداوند متعال به بندگان خاص خود عطا می‌کند.

مسیری که سید حسن نصرالله نیز انتخاب کرد، مسیر درستی بود، هرچند زود بود ولی مرگ در بستر شایسته سید مقاومت نبود. با وجود این همه جهاد و سختی و مشکلات برای خود و خانواده اش حق این بود که همانند قاسم سلیمانی، صیاد شیرازی و خیلی از شخصیت‌های عزیز ما به شهادت برسد. شهادت هدیه ای است که خداوند متعال به بندگان خاص خود عطا می‌کند.

وی در ادامه گفت: جبهه مقاومت پیش بینی چنین روزهایی را کرده بود. سید حسن نصرالله نیز خود عنوان کرده بود که من ممکن است به زودی از میان شما بروم، اما یک جوری حزب الله را چیده‌ام که کمترین آسیب را ببیند یعنی قائم به شخص نباشد؛ هرچند من معتقدم دیگر کسی جای سیدحسن را پر نمی کند چرا که او خودش یک کاریزما بود. اگر هم چنین اتفاقی بیفتد، زمان بر است چرا که از سال ۷۰ سید حسن نصرالله به عنوان یک چهره بین المللی کاریزماتیک مطرح شد و مطمئن باشید اثر خون او بیشتر از زنده بودنش است. هرچه زمان می گذرد، تقابل حق و باطل عملی تر و میدانی تر می شود و ما باید امتحان سخت تری را بدهیم زیرا فلسفه آمدن ما به این دنیا همین است.

هرچه زمان می گذرد، تقابل حق و باطل عملی تر و میدانی تر می شود و ما باید امتحان سخت تری را بدهیم زیرا فلسفه آمدن ما به این دنیا همین است.

محمود قاسمی افزود: رهبر انقلاب جمله معروفی دارند که دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از خود سلیمانی می ترسد یعنی این در تاریخ ثابت شده است. خدا برخی از سنت‌های خود را با خون پیش می برد آن هم خون پاک انسان های بزرگ و فرهیخته.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: نکته آخر اینکه وقتی سید عباس موسوی به شهادت رسیدند، سید حسن نصرالله رییس حزب الله شدند. به گواه دوست و دشمن حزب الله پس از آن قوی تر شد. وقتی شیخ احمد یاسین رهبر قبلی حماس به شهادت رسید و اسماعیل هنیه جای او را گرفت، حماس قوی تر شد. یقین بدانید اکنون که پس از شهادت اسماعیل هنیه، یحیی سنوار جانشین وی شده، حماس قوی تر می شود البته این امر زمان بر است اما اینکه تصور کنید پس از مرگ یک مسئول آن گروه از بین می رود، اصلا چنین چیزی نیست. شاید تهدید یحیی سنوار نسبت به اسراییل در اسماعیل هنیه وجود نداشت یعنی به مراتب حماس قوی تر شده است. سند حرفم ادعای آنها مبنی بر این است که در عرض یک هفته کار حماس را تمام کنیم، در عرض دو هفته غزه را تصرف می کنیم و سپس تونل های آن را خواهیم گرفت. الان یک سال از آن ادعا گذشته و آنها به دنبال این هستند که با همین حماسی که معتقد بودند در یک هفته کارش تمام است، مذاکره کنند. به طور کلی اگر حاج قاسم سلیمانی شهید شد، قاآنی جای او را گرفت و جبهه های مقاومت ضعیف تر نشدند، اگر پس از سید عباس موسوی سید حسن نصرالله آمد، جبهه مقاومت ضعیف‌تر نشد و پس از سید حسن نیز مطمئن باشید جبهه مقاومت ضعیف‌تر نمی شود.

وی تاکید کرد که این راه، راه شهادت است و این بزرگانی که به شهادت می رسند به سعادت می رسند و مزد جهاد خود را از خدا می گیرند. امیدوار هستیم ما با آرامش در ادامه مسیر با جهاد تبیین به هر شکلی که می توانیم تقابل جبهه حق را در مقابل باطل تبیین کنیم.

کد خبر 1783570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha