حماس شهادت «فتح شریف» از رهبران این جنبش در لبنان را اعلام کرد

حماس شهادت «فتح شریف» معروف به «ابوالامین» از رهبران این جنبش در لبنان را که در نتیجه حمله اسرائیل به اردوگاه البص به شهادت رسید، تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز دوشنبه(نهم مهر ۱۴۰۳)  شهادت یکی از رهبران این جنبش در لبنان و فرماندهان این جنبش در خارج از فلسطین «شهید فتح شریف» معروف به ابوالامین را تسلیت گفت.

در پی حمله اسرائیل به اردوگاه البص در جنوب لبنان فتح شریف به همراه همسر و فرزندانش در راه قدس به شهادت رسیدند.

خبرگزاری ملی رسمی لبنان گزارش داد: حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی البص در نزدیکی شهر صور در جنوب این کشور انجام شد. این اولین باری بود که این اردوگاه هدف قرار می گرفت.

حماس در بیانیه ای اعلام کرد: ابوالامین پس از سفری پر از کار در خدمت به مردم فلسطین در نبرد طوفان الاقصی در راه بیت المقدس و رهبران و شهدا به شهادت رسید.

وی افزود: ابوالامین فعال، با نشاط، شجاع و پیشگام در عرصه ملی و تبلیغی و آموزشی و جهادی بود.

حماس به این شهید و همه شهدای ملت فلسطین متعهد است که راه آنها را ادامه دهد وتداوم راه شان تا نابودی اشغالگران از سرزمین فلسطین و آزادی بیت المقدس و اسرا استمرار دارد.

جبهه مردمی آزادی فلسطین اعلام کرد: سحرگاه امروزسه نفر از اعضای این جبهه در نتیجه حمله جنگنده های صهیونیستی به منطقه «الکلا» در بیروت پایتخت لبنان شهید شدند.

«محمد عبدالال» (ابوغازی) از اعضای دفتر سیاسی این جبهه و «عماد عوده» (ابو زیاد) رئیس اداره امنیت نظامی و «عبدالرحمن عبدالعال» از فرماندهان نظامی این جبهه در این حمله به شهادت رسیدند.

رژیم اشغالگر اسرائیل به حملات خود به لبنان ادامه می دهد و مناطق مختلف جنوب و بقاع را هدف قرار می دهد. آخرین حمله، حمله اسرائیل صبح امروز به گذرگاه مرزی جدید یابوس سوریه با لبنان را انجام شد.

پس از نیمه شب یکشنبه، جنگنده‌های صهیونیستی به شهرک عبا و منطقه بین شهرک‌های زبدین و شوکین در جنوب کشور حمله کردند.

مرکز عملیات اورژانس وابسته به وزارت بهداشت اعلام کرد: حملات خصمانه رژیم صهیونیستی به منطقه بنت جبیل دیروز یکشنبه منجر به شهادت سه نفر در عیتا الشعب، دو نفر در السوانه، پنج نفر در کفرا، یک زخمی در بنین حیان، دو زخمی در تبنین و دو زخمی در شقرا شد.

این حملات صبح امروز پس از یک روز خونین و حملات شدید و خشونت آمیز به شهر بعلبک و روستاهای آن انجام شد که منجر به شهادت بیش از ۵۰ نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد.

کد خبر 1783595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha