نخبگان شاهد و ایثارگر با رهبری دیدار می‌کنند/قوانین ایثارگری باید اصلاح شود

رئیس بنیاد شهید تأکید کرد: قوانین شاهد و ایثارگر باید اصلاح شود، اگر انصاف و تحلیل نسبت به مسائل داریم یک ظرف عظیم علمی با تمام توان را در اختیار داریم و اگر استفاده نکنیم ضرر کردیم و قدر نشناختیم و آن را از دست دادیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «یعقوب سلیمانی»، «معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید» در آیین تجلیل از نخبگان ایثارگر و شاهد با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله این واقعه را ضایعه دردناک خواند و گفت: در این واقعه اسرائیل روی ناجوانمری خود را در حمله ای ددمنشانه به دنیا نشان داد یاد این شهید مقاومت را گرامی می داریم و قطع به یقین راه آنها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه به قدر توان از نخبگان ایثارگر و شاهد تجلیل می کنیم افزود:جامعه نخبگان شاهد و ایثارگر ظرفیت و امکان و بستری برای متعالی کردن هدف نه تنها در بنیاد شهید بلکه در جامعه م می توانند باشند و همانگونه که امام (ره) فرمود: باید به  امور ایثارگران و شهدا از کودکستان تا دانشگاه رسیدگی کرد، جامعه نخبگان می تواند این بنیاد را به سازمان نخبه پرور تبدیل کند.

۱۰ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در بنیاد شهید

سلیمانی اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نخبه در مجموعه بنیاد شهید هستند و اگر مقاومتی وجود دارد به برکت همین فرهنگ ایثار و شهادت باشد، توسعه نخبگانی به معنای توسعه تمام شاخص های نخبگانی باید باشد و ظرفیت ها را با نگاه شهدا گسترش دهیم، شهدا از وحدت و مودت و تقوا گفتند، شما با عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر می توانید در تحقق و تعالی جامعه ایثارگری موثر باشید؛ تمام شاخص ها از شرکت های دانش بنیان تا ورزش، علم و…. همه باید توسعه یابد ما بعنوان مجموعه آموزشی این بستر را فراهم کردیم تا نخبگان ورزشی، قرآنی و فرهنگی استفاده کنند و ما باید از این ظرفیت در راستای تعالی بنیاد شهید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شما جامعه نخبگانی شاهد و ایثارگر می توانید نطرات خود را در مورد توسعه و استفاده از این ظرفیت به ما انتقال دهید خاطرنشان کرد: ما باید همدل و هم افزایی از این ظرفیت استفاده کنیم و اگر قرار است در برابر سدهای تفکر آهنی که رژیم صهیونیستی در افکار عمومی با گفتمان ایجاد کرده است بایستیم باید از این ظرفیت استفاده کنیم؛ باید نگاه ما نو باشد و آثار این نگاه را در بیرون از مجموعه ببینیم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام «موسوی مقدم» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت سالروز شهادت دکتر چمران و تهنیت روز ملی نخبگان اظهار داشت: فضای عمومی جامعه ما و شرایط کلی جهان اسلام به گونه ای است که همه ما تحت تاثیر منطقه و جهان اسلام هستیم. انسان تاسف می خورد که چرا باید در قرن ۲۱ که قرن پیشرفت و توسعه است، باید این چنین اتفاقاتی رخ دهد.


وی گفت: امروز کسی که پرچم حقوق بشر بر دوش داشت بعد از شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله می گوید عدالت اجرا شد. آنها به دنبال جلوگیری از نسل کشی نیستند بلکه بر آتش جنگ می دمند و رسما اعلام می کند ۴۱ هزار انسان را کشتیم و همه برای او کف می زنند و تنها باید به خدا پناه برد. اگر در چنین  شرایطی قرار بگیریم تنها باید بخدا پناه ببریم با این نگاه بهتر می توان در مسیر پیشرفت قدم بردارد.

نیت خالص اثرگذاری اقدامات ما را چند برابر می کند

حجت الاسلام موسوی مقدم یادآور شد: در میانمار مسلمانان را زنده زنده  می کشتند و در این شرایط جز پناه بخدا چاره ای نیست، اثرگذاری شما جامعه نخبگانی بیش از دیگران و با عزم رئیس محترم بنیاد شهید مشکلات برطرف می شود و اگر انگیزه الهی بودن و برای خدا بودن را تقویت کنیم راه بهتری را می پیماییم و اگر نیت مان خالص باشد خدمت ما چند برابر و آثار خدمات ما بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد:خداوند می فرمایید:" در این مسیر خسته نشوید و ادامه دهید" و برای خدا و قصد قربت یعنی اثرگذاری بیشتر و نتیجه بهتر، در این صورت سرزنش ها انسان را خسته نمی کند.

وی  با اشاره به تئوری اسفار اربعه ملاصدرا و حرکت جوهری  و انتشار دهها کتاب و مقاله بعد از گذشت چندین قرناز درگذشت این فیلسوف بزرگ اظهار کرد: مطالب ملاصدرا در ۴۴۰ سال قبل نوشته شده و امروز آنرا تحسین می کنند. اصل موفقیت جامعه نخبگان توکل و توسل به خداوند است و با این سرمایه کارهای بزرگی به انجام‌ رسیده است و تا رسیدن به موفقیت دست از کار نکشید و موفقیت در استمرار و سخت کوشی است.

اصلاح قوانین شاهد و ایثارگر باید صورت بگیرد

در ادامه این همایش سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این فاجعه سخت را تسلیت گفت: یقینا برکات زیادی از خون شهدا خواهد بود و حتما برکاتی از احیای دین اسلام که آنها در منطقه کردند خواهد بود. حتما قانون مندی طبیعت است که جنگ حق و باطل به بالاترین حد خود می رسد در اوج قله حق و باطل حتما پیروزی حق خواهد بود همانگونه که با خون سیدالشهدا پیروزی حاصل شد.  

وی با بیان اینکه از خداوند می خواهیم که توفیق دهد تا قدر شما جامعه نخبگانی را بدانیم و برکات آنرا در بنیاد ببینیم اظهار کرد: بعد از ۸ سال اسارت خدمت آقای ابوترابی و مظاهری رسیدیم و دریایی از مشکلات داشتیم جناب مظاهری گفت: خداوند به برکات دوران اسارت وجه ثبوتی داده که در هر مجلسی وارد شوید مورد قبول جمع قرار می گیرید که باید قدر آنرا بدانیم، شما جامعه نخبگانی از این ویژگی برخودار هستید.

اگر از ظرفیت نخبگانی شاهد و ایثارگر استفاده نکنیم ضرر کردیم

وی خاطرنشان کرد: تمام پیامبران ما از جمله حضرت محمد(ص) در دوران جاهلیت بر علم و علم آموزی تاکید کردند و خود را شهر علم و حضرت علی (ع) را در این شهر معرفی می کنند و اگر به همین حدیث اکتفا کنیم ما باید با احترام و عزت خدمت شما برسیم؛ حتما برج فناوری را تشکیل می دهیم و حتما مکان مناسبی برای این امر پیش بینی می شود.   اگر آیین نامه اجرایی ۶۹ را درست می نوشتیم امروز در این وضعیت نبودیم.

اوحدی اظهار کرد: حتما اصلاح قوانین شاهد و ایثارگر باید صورت بگیرد تا مورد قبول مجلس واقع شود، تقاضا می کنم اگر انصاف و تحلیل نسبت به مسائل داریم یک ظرف عظیم علمی با تمام توان را در اختیار داریم و اگر استفاده نکنیم ضرر کردیم و قدر نشناختیم و آنرا از دست دادیم. ان شاءالله  رویکرد ما جوری باشد که قدر شما را بشناسیم و برای آن  برنامه ریزی کنیم. نخبگان می توانند در حوزه های تخصصی  کمسیون ها برای یک حرکت مانا و پایدار حضور داشته باشند.

وی گفت: روز چهارشنبه دیدار نخبگان با رهبر انقلاب است این دیدار دو سویه است و تعدادی از نخبگان در این جلسات صحبت می کنند. امروز علم شتابی گرفته است که اگر با این شتاب بلند نشویم و خیز برنداریم گرفتار می شویم و شک نکنید علم و تکنولوژی قدرت می آورد.  

کد خبر 1783640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha