محکومیت احزاب و شخصیت‌های الجزایری نسبت به استمرار جنایات صهیونیست‌ها در لبنان

با شهادت سید حسن نصرالله و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، احزاب و شخصیت‌های الجزایری بر همبستگی خود با لبنان تاکید کردند و گفتند: این ناملایمات تنها باعث افزایش پایداری و مقاومت مردم لبنان و فلسطین تا رسیدن به پیروزی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، احزاب و شخصیت‌های سیاسی الجزایر به شدت از گسترش تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و هدف قرار دادن حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان انتقاد کردند و پایبندی خود را بر حمایت از مقاومت مردم فلسطین و لبنان تاکید کردند و در عین حال نسبت به توطئه هدف قرار دادن مسجدالاقصی هشدار دادند.

در جدیدترین مواضع، حزب کارگران الجزایر با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، جنگ وحشیانه‌ای را که رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش علیه ملت فلسطین به راه انداخته و اخیراً از طریق عملیات تروریستی به لبنان منتقل کرده و صدها شهید و هزاران مجروح برجای گذاشت، محکوم کرد.

این حزب به چپگراها منتسب است، گفت: رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایت ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و تعدادی از همرزمان غیرنظامی وی، دست به اقدامی خطرناک برای حمله به لبنان زده است و این اقدامات خطرناک با هدف آماده سازی مسیر برای حمله زمینی به لبنان صورت می‌گیرد و جنگ را می‌خواهد  به منطقه خاورمیانه گسترش دهد.

این حزب گفت: هدف صهیونیست‌ها، منع کردن حمایت از مقاومت فلسطین و امداد رسانی به مردم فلسطین که رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی آنها با بمب، کشتار، تشنگی آنان است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام ناجوانمردانه بی پاسخ نخواهد ماند، تسلیت خود را به مردم لبنان که در دفاع از خود و حمایت از مردم فلسطین شهید دادند، اعلام کرد.

این حزب به رهبری لوئیزه حنون، حمایت کامل خود را از مردم لبنان و فلسطین و مقاومت اعلام کرد و بر توانایی مردم لبنان و فلسطین برای رسیدن به پیروزی در مقابله با استبداد و استعمار تاکید کرد.

این حزب افزود: این ناملایمات تنها باعث افزایش پایداری و مقاومت مردم لبنان و فلسطین تا رسیدن به پیروزی خواهد شد.

حزب کارگران الجزایر معتقد است که ملت‌های لبنان و فلسطین در این مرحله به همبستگی مؤثر همه از جمله همه فعالیت‌ها و رویدادهایی که با هدف توقف جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از پایداری دو ملت انجام می‌شود، نیاز مبرم دارند.

جنبش اسلامی الجزایر، اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی را که منطقه را به سوی جنگی فراگیر سوق می‌دهد و تهدیدی آشکار برای امنیت و صلح جهانی است، به شدت محکوم کرد.

این جنبش از جامعه جهانی خواست تا برای توقف این تجاوز فاشیست صهیونیستی فورا مداخله کند. همچنین رژیم صهیونیستی که مردم لبنان و مقاومت دلیرانه آنها را به دلیل موضع خود در حمایت از مردم فلسطین و ایستادگی در برابر نسل کشی در نوار غزه هدف قرار می دهد، محکوم کرد.

جنبش اسلامی الجزایر، بر لزوم کنار گذاشتن سکوت و ناامیدی در حمایت از محور مقاومت در همه عرصه‌ها و افشای فضاحت غرب و حمایت آمریکا از این رژیم وحشی تاکید کرد.

جنبش جامعه صلح الجزایر نیز با تجدید حمایت مطلق خود از مردم لبنان و مقاومت اسلامی آنها، قدردانی والای خود را از فداکاری های مقاومت و پایداری آن در این حماسه قهرمانانه کم نظیر که مظهر وحدت اسلامی ملت است، ابراز داشت.

جنبش جامعه صلح الجزایر گفت: پروژه صهیونیستی-آمریکایی که به دنبال کنترل توانایی‌ها و مقدسات ملت از رود فرات تا رود نیل است، تاکید کرد: تجارب شهرک نشینی در طول تاریخ ثابت کرده است که اشغال هر چقدر هم که وحشیانه عمل کنند، نمی‌تواند شعله مقاومت و جهاد را خاموش کنند و شهادت رهبران مسیر آزادی را متوقف نخواهد کرد، بلکه خون آنها چراغ راهی  برای آزادگان خواهد بود و نفرینی برای جنایتکاران است.

این جنبش خاطرنشان کرد: دستگاه جنایت صهیونیستی که در فلسطین و لبنان در حال عربده کشی است همراه با تحرکات گروه‌های یهودی موسوم به «معبد ادعایی» در حال آماده شدن برای انجام بزرگ‌ترین تجاوز به مسجد الاقصی با آغاز اعیاد یهودی هستند و باید در مقابله با این اقدامات خطرناک آنها با تمام نیرو بسیج شویم.

در همین زمینه، عبدالرزاق مقری، اندیشمند و سیاست مدار الجزایری و دبیرکل مجمع اندیشه و تمدن کوالالامپور گفت: شهادت سید حسن نصرالله گواهی بر راه مقدسی است که در دفاع از غزه و حمایت از مقاومت فلسطین و کشورش انجام داده است.

وی افزود: تاریخ فداکاری سید حسن نصرالله را ثبت خواهد کرد و شهادت رهبران هرگز مقاومت را متوقف نخواهد کرد، بلکه مبارزه تا رسیدن به اهداف ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهادت رهبران باعث افزایش قدرت مقاومت فلسطین می شود، به تجربیات تاریخی مانند انقلاب الجزایر، ویتنام و کوبا اشاره کرد که شهادت رهبران آنها تنها بر شتاب آن افزود.

وی اظهار کرد: ترورهایی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد، آن را از سرنوشت محتوم انقراض مصون نخواهد داشت، زیرا قادر به حل نبرد با بمباران هوایی دوربرد نخواهد بود و مقاومت به حملات مستقیم  خود ادامه خواهد داد.

عبد الرزاق مقری تاکید کرد که نبرد در لبنان حیاتی است و مقاومت تنها از لبنان و فلسطین دفاع نمی کند، بلکه از تمام ملت دفاع می کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت واقعی از مقاومت و حضور در این نبرد تاریخی، ضرورت پاسخگویی فردی و جمعی بر همه را ضروری دانست.

مجمع اسلامی پارلمان‌های بین‌المللی عبدالمجید مناصره، وزیر سابق الجزایر رهبری آن را بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان را که ادامه سلسله جنایات صهیونیست‌ها از زمان وقوع طوفان الاقصی به فلسطین است، محکوم کرد.

این مجمع خاطرنشان کرد: این تجاوز که محله های مسکونی مردمی را هدف قرار داد، منجر به شهادت بیش از یک هزار و ۶۰۰  لبنانی از جمله سید حسن نصرالله و تعدادی از رهبران حزب الله لبنان شد و همبستگی کامل خود را با مردم لبنان در نبرد با تجاوزات صهیونیستی اعلام کرد.

این مجمع از جامعه جهانی خواست تا برای توقف تجاوز و حمایت از مردم لبنان و فلسطین، فورا مداخله کند و از رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات علیه بشریت پاسخگو باشد.

این مجمع همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواست در برابر اشغالگری صهیونیست ها متحد شده و با تمام امکانات از فلسطین و لبنان حمایت کنند و هشدار دادند و بر نقش مردم در همبستگی و حمایت از مقاومت با وجود خیانت‌ها و ناامیدی ها تاکید کرد.

کد خبر 1783772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha