نقش‌آفرینی مساجد در آموزش الگوی صحیح مصرف انرژی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری و مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در نشستی تخصصی، بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مساجد در فرهنگ‌سازی الگوی مصرف بهینه گاز و صرفه‌جویی در انرژی تأکید کردند تا در فصل سرد سال، آسایش شهروندان تامین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، در آستانه فصول سرد سال، نشست مشترکی میان مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری با مدیرعامل شرکت گاز استان فارس برگزار شد.

این نشست که با حضور حجت الاسلام حسین امیدی و وحید بهفر برگزار شد، به بررسی توانمندی‌های مساجد در ترویج الگوی صحیح مصرف گاز اختصاص داشت.

حجت الاسلام امیدی در این دیدار بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مساجد برای افزایش آگاهی عمومی در مورد مصرف بهینه گاز تأکید کرد و گفت: با شروع فصل سرما، به ویژه در مناطق سردسیری کشور، شاهد افزایش مصرف گاز هستیم و با توجه به کمبودهای موجود، لازم است تا از پتانسیل مساجد برای فرهنگ‌سازی در این زمینه استفاده شود.

وی همچنین به نقش مهم ائمه جماعات و اصحاب مساجد در آموزش الگوی صحیح مصرف و تشویق مردم به صرفه‌جویی در مصرف گاز در زمستان و برق در تابستان اشاره کرد و افزود: این اقدامات می‌تواند به ایجاد آسایش و آرامش برای مردم کمک کند تا همه از نعمت‌های گاز و برق بهره‌مند شوند.

در این نشست، همچنین زمینه‌های همکاری و تعامل میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد با شرکت گاز استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هدف اصلی این همکاری، اجرای برنامه‌های مشترک در راستای آموزش و ترویج الگوی صحیح مصرف گاز در فصول سرد سال است.

کد خبر 1783785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha