سازمان ملل: ۶۶ درصد از ساختمان‌ها در نوار غزه آسیب دیده‌اند

مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد در ارزیابی‌های انجام داده در مورد آسیب‌های وارده به ساختمان‌ها در نوار غزه اعلام کرد که ۶۶ درصد ساختمان‌های غزه آسیب دیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد در نهمین  ارزیابی انجام داده درخصوص آسیب‌های وارده به ساختمان‌ها در نوار غزه اعلام کرد: دو سوم کل ساختمان‌ها در نوار غزه آسیب دیده‌اند، در حالی که بیشترین منطقه آسیب دیده به طور کلی استان غزه است.

این تحلیل بر اساس تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا در سوم و ششم سپتامبر جمع آوری شده است.

این مرکز تصاویر گرفته شده در این دو روز را با داده های قبلی مقایسه کرد و دید جامعی از توسعه تخریب ارائه کرد و نشان داد که ۶۶ درصد از ساختمان‌های نوار غزه آسیب دیده است که در مجموع شامل ۱۶۳ هزار و ۷۷۸ ساختمان می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، ۵۲ هزار و ۵۶۴ ساختمان تخریب شده، ۱۸ هزار و ۹۱۳ ساختمان به شدت آسیب دیده، ۳۵ هزار و ۵۹۱  ساختمان آسیب جزئی داستند و ۵۶ هزار و ۷۱۰ ساختمان آسیب متوسطی دیده‌اند.

نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که بیشترین منطقه آسیب دیده به طور کلی استان غزه است که در آن ۴۶ هزار و ۳۷۰ ساختمان آسیب دیده است. شهر غزه به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفت و ۳۶ هزار و ۶۱۱  ساختمان ویران شده است.

مرکز ماهواره ای سازمان ملل متحد (یونوسات) با همکاری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فاو) درباره صحت و تراکم زمین‌های کشاورزی در نوار غزه منتشر کرد که حدود ۶۸ درصد مزارع کشت دائمی در نوار غزه، کاهش قابل توجهی در سلامت و تراکم در سپتامبر ۲۰۲۴ نشان داده است.

در این سال جنگ، این مرکز به طور مداوم داده های به روز شده ای را در اختیار کارکنان بشردوستانه قرار داده است که شامل ارزیابی خسارات جاده ای و کشاورزی می شود و به تجزیه و تحلیل دقیق از سطح آسیب به سایت‌های میراث فرهنگی و مدارس پرداخته است.

تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای انجام شده توسط UNOSAT ویرانی گسترده را مستند کرده است.

موسسه آموزشی و تحقیقاتی تاکید کرد: مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد به نظارت دقیق اوضاع و همکاری با شرکای بشردوستانه و توسعه برای پاسخ به بحران و حمایت از جمعیت آسیب‌دیده ادامه خواهد داد.

کد خبر 1783796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha