اسامی قاریان برگزیده مسابقات قرآن مراکش اعلام شدند

اسامی برترین‌های پنجمین دوره مسابقات حفظ، ترتیل و تجوید قرآن بنیاد علمای آفریقایی محمد السادس در شهر «فاس» مراکش اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این مسابقات از جمعه، ۶ مهر(۲۷ سپتامبر) آغاز شد و روز یکشنبه، ۸ مهر(۲۹ سپتامبر) پایان یافت.


نمایندگان ۴۸ کشور آفریقایی به صورت آنلاین و از راه دور در این مسابقات شرکت کردند و کمیته داوری این رقابت‌ها شامل داورانی از مراکش و دیگر کشورهای آفریقایی به صورت حضوری در فاس به ارزیابی رقابت‌های شرکت‌کنندگان پرداختند.

شیخ النیه عبدالدائم از موریتانی در رشته حفظ کل با ترتیل به روایت ورش مقام نخست را کسب کرد و حسن علی مقداد از نیجریه و اسامه زونگو از بورکینافاسو در این رشته به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در رشته حفظ کامل با ترتیل با قرائات و روایات مختلف «عبدالرحمن یاسین» از اوگاندا اول شد و «محمد ابراهیم احمد» از سومالی و «شوثی شبل بن شبیر» از جمهوری موریس به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.


در تجوید(قرائت) با حفظ حداقل پنج جزء نیز «مودی یوری مارتینو» از آنگولا مقام نخست را کسب کرد و رتبه‌های دوم و سوم این رشته به «محمد البشیر نیانگ» از سنگال و عبدالفتاح علی از افریقای جنوبی رسید.

دبیرخانه بنیاد علمای آفریقایی محمد سادس دو جایزه به خردسال‌ترین شرکت‌کنندگان زن و مرد اختصاص داد که «محبت محمد الخامس» ۱۴ ساله از غنا در بخش بانوان و «هکزیمانا یوسف» ۷ ساله از بوروندی در بخش آقایان هر دو در رشته تجوید با حفظ حداقل پنج حزب این جایزه را دریافت کردند.

کد خبر 1783814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha