معرفی اسلام به غیر مسلمانان در مسجد «ِهیستینگز» انگلیس

مسجد شهر «هِیستینگز» در جنوب شرقی انگلیس درهای مساجد خود را بر روی غیر مسلمانان گشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، مسجد شهر هیستینگز، شرق ساسکس، جنوب شرقی انگلیس، به عنوان بخشی از طرح «از مسجد من بازدید کنید ۲۰۲۴»، پذیرای ده‌ها بازدیدکننده بود تا در مورد اسلام و مسلمانان با آنها صحبت کنند.

این مراسم اول هفته، در داخل مسجد مدینه منوره از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۶ با حضور ائمه جماعات مسجد و تعدادی از سخنرانان و داوطلبان شرکت کننده در برگزاری این مراسم برگزار شد.

این مراسم شامل بازدید از در داخل مسجد بود که در طی آن بازدیدکنندگان با نماز، وضو و برخی از مناسک اسلامی مسلمانان آشنا شدند.

این رویداد با هدف تقویت درک متقابل و ارتباط بین بازدیدکنندگان و مسلمانان، تجربه بازدید از فضای مسجد، آشنایی نزدیک با مسلمانان، گفتگو با آنها، پرسیدن سوالات در مورد اسلام و شرکت در یک گفتگوی آزاد برگزار شد.

در اواسط ماه جاری، شورای مسلمانان بریتانیا  تاریخ برگزاری رویداد سالانه معرفی اسلام و پذیرایی از بازدیدکنندگان در داخل مساجد را با نام «از مسجد من بازدید کن» با شرکت صدها مسجد در بریتانیا اعلام کردند.

مساجد شرکت کننده در رویداد «مسجد من را بازدید کن» فعالیت های متعددی از جمله سمینار، سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های خوشنویسی عربی، تورهایی برای آشنایی با مساجد با هدف ایجاد فرصت برای بازدیدکنندگان برای پرسیدن سؤالات خود و سایر فعالیت‌ها برگزار می‌کنند.

کد خبر 1783831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha