اندونزی، میزبان گردهمایی بین‌المللی «مساجد نوآورانه»

وزارت امور دینی اندونزی میزبان گردهمایی بین المللی مساجد نوآورانه در جاوه مرکزی است که با هدف تشویق مساجد به اتخاذ شیوه‌های دوستدار محیط زیست برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theislamicinformation»، وزارت امور دینی اندونزی میزبان گردهمایی بین المللی «مساجد نوآورانه» در «سوراکارتا» واقع در جاوه مرکزی است.

این همایش بین‌المللی  از امروز، اول اکتبر (۱۰ مهر) آغاز شده و تا ۳ اکتبر (پنج‌شنبه ۱۲ مهر) ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این همایش تشویق مساجد به اتخاذ شیوه‌های دوستدار محیط زیست است.

«احمد زیادی»، سرپرست معاونت امور اسلامی وزارت امور دینی اندونزی در بیانیه‌ای در این باره گفت: مساجد علاوه بر مکان‌های عبادی باید به‌عنوان مراکز تمدنی باشند که به چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب‌وهوایی رسیدگی می‌کنند.

زیادی تاکید کرد که مساجد نه تنها به عنوان فضاهای مذهبی بلکه به عنوان قطبی برای یادگیری و تحول اجتماعی نقش راهبردی دارند.

وی افزود: برای برجسته کردن این موضوع وزارت امور دینی اندونزی گردهمایی بین المللی مساجد نوآورانه ۲۰۲۴ را با موضوع «مسجد سازگار با محیط زیست، تغییر اقلیم و نسل آینده» برگزار کرده است.

سرپرست معاونت امور اسلامی وزارت امور دینی اندونزی گفت که هدف این است به مردم یادآوری شود که مساجد می توانند به نهادهایی تبدیل شوند که می‌توانند خود را با تغییرات اجتماعی سازگار کنند.

«احمد زیادی» گفت: زمان آن فرا رسیده است که در مورد اینکه چگونه مساجد می‌توانند با نیازهای مدرن مرتبط باقی بمانند و در اتخاذ فناوری‌های دوستدار محیط زیست پیشرو باشند، تجدید نظر کنیم.

وی در مورد موضوع پایداری خاطرنشان کرد که این گردهمایی همچنین بر کمک به مساجد در دستیابی به بهره‌وری انرژی متمرکز خواهد بود.

زیادی گفت: با ترویج مساجد دوستدار محیط زیست، ما می‌توانیم همه مردم را تشویق کنیم تا توجه بیشتری به حفظ محیط زیست داشته باشند.

به گفته «اکمل سلیم روحانا»، رئیس اداره امور مساجد وزارت امور دینی اندونزی ، این رویداد شامل جلساتی مانند ارائه سخنرانی‌ها، بررسی کتاب و بحث با کارشناسان در مورد توسعه مساجد و پایداری محیط زیست خواهد بود.

علاوه بر این، نمایشگاهی از طرح‌های مساجد سازگار با محیط زیست و مساجد نمونه مساجد نمونه در سراسر اندونزی برگزار می‌شود.

در این گردهمایی، دانشگاهیان، پژوهشگران و فعالان مساجد از کشورهای مختلف حضور دارند.

کد خبر 1783858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha