واکنش گروه های مقاومت به حمله موشکی ایران به تل آویو

سخنگوی جنبش انصارالله یمن و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه های جداگانه این حمله موشکی ایران به اهداف نظامی دشمن صهیونیستی را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، گروه های محور مقاومت در کشورهای مختلف در بیانیه های جداگانه نسبت به بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سمت تل آویو واکنش نشان دادند.

واکنش گروه های مقاومت یمن و فلسطین به حمله موشکی ایران به تل آویو

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله در بیانیه ای اعلام کرد: ما عملیات ایران که اهداف نظامی دشمن صهیونیستی داخل فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار داد، تبریک می گوییم.

عبدالسلام گفت: ما به جمهوری اسلامی برای پشتیبانی‌اش از فلسطین و مقابله با هیمنه آمریکا در منطقه درود می فرستیم.

وی افزود: بازدارندگی دشمن صهیونیستی و مقابله با این رژیم تنها راه مقابله با آن است.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن دراین باره گفت: ما در کنار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دشمن اسرائیل ایستاده ایم.

المشاط افزود: به آمریکایی‌ها از بازی با آتش هشدار می دهیم، زیرا جنایات دشمن اسرائیل نباید بدون پاسخ و مجازات باقی بماند.

وی ادامه داد: ما آماده ایم که اگر آمریکا تصمیم به انجام هرگونه اقدام حماقت بار بگیرد، ما آماده ایم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: اکنون از هیچ سازمان بین المللی خواسته نمی شود که صحبت کند، درحالی که سکوت پیشه کرده بود و دشمن صهیونیستی از جنایاتش لذت می برد.

واکنش گروه های مقاومت یمن و فلسطین به حمله موشکی ایران به تل آویو

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات پرتاب موشک ایران در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و لبنان را تبریک می گوییم.

حماس اعلام کرد: پاسخ ایران، پیام قوی به دشمن صهیونیستی و رژیم آن در مسیر بازدارندگی آنها و مهار تروریسم شان است.

حماس اعلام کرد: 21:39 حماس: ما از همه کشورها، ملت ها، احزاب و همه نیروهای ملت عربی و اسلامی می خواهیم که متحد شده و با جنایات صهیونیست ها و پروژه تجاوزکارانه و توسعه طلبانه صهیونیستی که همه را هدف قرار می دهد، مقابله کنند.

کمیته های مقاومت در فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: واکنش ایران به عمق رژیم صهیونیستی در پاسخ به ترور دو رهبر بزرگ اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، حمله  به لبنان و کشتار و نسل کشی در غزه را تبریک می گوییم.

کمیته های مقاومت در فلسطین تاکید کرد: حملات ایران، سردرگمی و وحشت صهیونیست ها، ضعف و شکنندگی بزرگ رژیم اسرائیل را آشکار می کند.

کمیته های مقاومت در فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد: حمله موشکی ایران بخشی از انتقام عادلانه ای است که باید از جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها در دولت آمریکا گرفته شود.

در این بیانیه آمده است: محور مقاومت حاضر و استوار است و برای انتقام از رهبران شهید و غیرنظامیان غیرمسلح وارد مرحله جدیدی شده است.

کمیته های مقاومت در فلسطین اعلام کرد: پاسخ ایران موید این است که مرحله جدید رویارویی دست برتر مقاومت را خواهد داشت و جنایت صهیونیست‌ها روحیه و محور مقاومت را تغییر نداده، بلکه عزم، استحکام و آمادگی بالای آن را افزایش می‌دهد.

جنبش مجاهدین در بیانیه ای اعلام کرد: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را که پاسخ طبیعی به جنایات دشمن بود، تبریک می‌گوییم.

این جنبش تاکید کرد:دشمن جنایتکار صهیونیستی که مورد حمایت همه نیروهای شیطانی جهان است، فقط زبان جنگ و زور را می فهمد.

در این بیانیه آمده است: این واکنش گسترده و خاص ایران که مصادف با عملیات تیراندازی خاص در تل آویو است، موید اراده محکم ملت و محور مقاومت آن است.

جنبش الاحرار در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ایران را که دژهای دشمن صهیونیستی در سرزمین های اشغالی ما را ویران کرد، تبریک می گوییم.

این جنبش اعلام کرد: ما تأکید می کنیم که حمله به دشمن مؤثرترین راه برای بازدارندگی و مهار اشغالگران از ارتکاب جنایات در منطقه است.

در این بیانیه آمده است:از جمهوری اسلامی ایران به خاطر این واکنش بازدارنده و هولناک که موید موفقیت و اثربخشی آن بود، تشکر می کنیم.

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های القسام در بیانیه ای اعلام کرد:واکنش ایران را تبریک می گوییم که تمام جغرافیای فلسطین اشغالی را تحت تأثیر قرار داد و ضربه محکمی به اشغالگری وارد کرد که فکر می کرد عیاشی در منطقه و تجاوزاتش به مردم ممکن است بدون مجازات بماند.

سخنگوی گردان‌های القسام تاکید کرد: این روز استثنایی در تاریخ درگیری است که آتش مقاومت ملت از آسمان فلسطین عبور کرد و «تل آویو» در معرض حملات مجاهدین یمن، لبنان و فلسطین و ایران قرار گرفت.

ابوعبیده گفت:آنچه اتفاق افتاد دعوت از همه آزادگان امت اسلامی است که سهم خود را در آزادی فلسطین به کار گیرند.

جنبش فتح دربیانیه ای اعلام کرد: واکنش ایران را که یک لحظه تاریخی در تاریخ جنگ با رژیم صهیونیستی بود، تبریک می‌گوییم.

جهاد اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما به حملات موشکی ایران علیه این رژیم جنایتکار در سراسر فلسطین اشغالی تبریک می گوییم.

جهاد اسلامی تاکید کرد: این حملات دردناک تنها راه بازدارندگی اشغالگران پس از سکوت تمام جهان در برابر جنایات آن است.

در این بیانیه آمده است: ما از امت عربی و اسلامی می خواهیم که به توانایی های خود اطمینان داشته باشند و در حمایت از مردم لبنان و فلسطین حرکت کنند.

جریان مردمی در تونس در بیانیه ای اعلام کرد: واکنش ایران را تبریک می گوییم که اوضاع را به حالت عادی بازگرداند و قدرت و اتحاد محور مقاومت را تأیید کرد.

سازمان هماهنگی مقاومت در عراق با انتشار بیانیه ای نسبت به هرگونه مداخله آمریکا در هرگونه اقدام خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

سازمان هماهنگی مقاومت همچنین نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور برای بمباران خاک ایران هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: در صورت هرگونه اقدام خصمانه از این دست، تمامی پایگاه ها و منافع آمریکا در عراق و منطقه هدف ما خواهد بود.

شیخ قیس الخزعلی،دبیرکل عصائب اهل الحق  در بیانیه ای اعلام کرد:به مقاومت، مردم آزاده و شریف جهان به خاطر این حملات موشکی که از سرزمین جمهوری اسلامی  ایران شلیک شد و موجودیت غاصب را به لرزه درآورد، تبریک می گوییم.

الخزعلی گفت: این حملات توانمندی محور مقاومت برای پیروزی بر دشمنان و انتقام خون شهدای صالح ما را نشان داد و ثابت کرد که گنبد آهنین آنها از تار عنکبوت ضعیف‌تر است.

گردان های حزب الله عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات انتقام جویانه جمهوری اسلامی ایران را به مجاهدان محور و مردم آزاده جهان تبریک می گوییم.

در این بیانیه آمده است:عملیات ایران انجام شد و صهیونیست ها و حامیان آنها در نهایت آمادگی برای رهگیری موشک های ایران هستند.

گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد: این ضربات دردناکی که امروز دشمن از نیروهای محور مقاومت دریافت کرد، نشان‌دهنده میزان تنگنایی است که دشمن از آن رنج می‌برد و توانایی مردان محور در تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست.

کد خبر 1783917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha