صهیونیست‌ها، درهای مسجدالاقصی را بستند

پلیس صهیونیستی بر اساس دستورالمعل جدید خود، پنج در مسجدالاقصی را بستند و تنها سه در باز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، پلیس اشغالگر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه(۱۰ مهر ماه) به اداره اوقاف اسلامی قدس از لزوم بستن فوری پنج در از مسجدالاقصی و باز نگه داشتن تنها ۳ درب آن اطلاع داد.

بعدازظهر سه‌شنبه، جبهه داخلی اسرائیل لغو چندین فعالیت در قدس از جمله دعای سال نو یهودیان در میدان البراق و یک مسابقه فوتبال را اعلام کرد.

پس از آنکه هزار نفر از چند روز پیش اجازه تجمع در فضاهای باز را پیدا کردند و بیش از ۳۰۰ نفر مجاز به حضور در فضای بسته بودند، این دستورات صادر شد که شامل کاهش حضور در داخل فضاهای باز در مرکز قدس و محدود به تنها ۳۰ نفر شد.

یک منبع ویژه به الجزیره گفت: بلافاصله پس از صدور دستورالعمل، نگهبانان مسجد الاقصی باب ملک فیصل، الحدید، الاسباط، الغوانمه و القطانین را بستند، در حالی که درهای السلسله، حطه و المجلس باز است.

بر اساس اطلاعات اوقاف، با وجود آنکه ۲۰۹ شهرک نشین افراطی صبح و ظهر روز سه شنبه به صحن مسجدالاقصی حمله کردند، پلیس اشغالگر به اداره اوقاف اسلامی اطلاع داده است تا از تجمع نمازگزاران در صحن‌ها جلوگیری و حضور آنان را در داخل مصلاهای مسقف محدود کند.

هنگامی که مقامات اوقاف از پلیس در مورد مدت زمان اجرای این دستورالعمل ها پرسیدند، پلیس پاسخ داد که برای مدت نامعلومی اجرا می شود و در صورت تغییر اطلاع می دهند.

به گفته کارشناسان در قدس مقامات رژیم صهیونیستی عمدا در هر فرصتی حضور در مسجدالاقصی را برای فلسطینیان محدود می‌کنند تا این پیام را برسانند که این مکان مقدس تحت حاکمیت اسرائیل است و در دستورالعمل های جبهه داخلی ارتش گنجانده شده است.

کد خبر 1783943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha