انتصاب نماینده ویژه مبارزه با اسلام هراسی در استرالیا

کارشناس امور مسلمانان به عنوان فرستاده ویژه مبارزه با اسلام هراسی در استرالیا منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا «افتاب مالک»، کارشناس امور مسلمانان را به عنوان فرستاده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب کرد.

به گزارش میل آنلاین، مالک با رهبران و کارشناسان مسلمان مشورت خواهد کرد تا یک واکنش ملی در برابر احساسات فزاینده ضد اسلامی ارائه دهد.

مالک نزدیک به ده سال در دپارتمان نخست وزیر کار کرده و از سیاست‌هایی با هدف مقابله با احساسات ضد اسلامی دفاع کرده است.

تجربه او در مشورت با رهبران مسلمان و کارشناسان در زمینه تبعیض مذهبی، راهنمای رویکرد او برای مقابله با اسلام‌هراسی خواهد بود.

مالک گفت: مبارزه با نفرت در استرالیا امروز بیش از همیشه مهم است.

وی افزود: من قصد ندارم از این نقش برای دفاع از این موضوع استفاده کنم که یک شکل از نفرت مهمتر از دیگری است و معتقدم که وجود هر نوع و شکل از نفرت در جامعه غیرقابل قبول است.

کارشناس امور مسلمانان استرالیا بر نقشی که افراد می توانند در ایجاد جوامع فراگیر ایفا کنند، تاکید کرد.

وی در این باره گفت: هر یک از ما می‌توانیم در تضمین اینکه خشونت و نفرت جایی در جوامع ما ندارد، نقشی ایفا کنیم. ما این کار را با ارزش گذاری برای پیوندهای بین خود، فریاد تبعیض و متحد بودن با کسانی که آن را تجربه می کنند، انجام می دهیم.

دوره سه ساله مالک به عنوان نماینده ویژه اسلام هراسی در اواسط اکتبر آغاز می شود و او مستقیما به نخست وزیر و وزیر امور داخلی درباره اقدامات اسلام هراسانه گزارش می دهد.

دولت استرالیا ۹۰ میلیون دلار برای رسیدگی به تاثیرات جاری درگیری خاورمیانه بر جوامع استرالیایی سرمایه گذاری کرده است.

کد خبر 1783970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha