شهید «محمدحسین فهمیده» الگوی مجاهدان جبهه مقاومت است

خواهر شهید فهمیده به آینده نگری و فهم سیاسی محمد حسین اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده در سیزده سالگی به درک عمیقی برای دفاع از انقلاب اسلامی رسید و به فرموده امام راحل، رهبر جامعه خطاب شد اکنون نیز به الگوی نوجوانان و مجاهدان جبهه مقاومت بدل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مرضیه فهمیده – خواهر شهید حسین فهمیده در اجلاسیه «همکلاسی آسمانـی» اجتماع بـــزرگ دانــــش آمـــــــــــوزان و فرهنــگیــــــــان استــــــــان و تجلیل از عملیات وعده صادق ۲ که در راستای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان خط شکن در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد، با اشاره به اخلاق مداری و جدیت برادر شهیدش، اظهار کرد: شهید حسین در زمان عزیمت خانواده به کرج زمانی که پدر در خانه نبود خود را پدر خانواده می دانست و علاوه برانجام کارهای خانه به تکلیف مدرسه ما نیز رسیدگی می کرد.

وی افزود: محمدحسین فکر می‌کرد به دلیل اینکه پدرم شغل آزاد داشت و نمی‌تواند به همه کارها نظارت کند همیشه می‌گفت در نبود پدر شما فکر کنید من پدر و بزرگتان هستم، او تمام کارهای ما را تحت نظارت داشت، مانند درس خواندن و پوشش.

فهمیده به آینده نگری و فهم سیاسی محمدحسین اشاره کرد و گفت: بردار شهیدم نوجوان سیزده ساله‌ای که عمیق فکرمی‌کرد و با افکار بلند خودش سعی می‌کرد به آن عقیده و اعتقاد خودش عمل بکند.
وی به سیره عملی شهید فهمیده در احترام به والدین به ویژه مادر اشاره کرد و افزود: شهید فهمیده علاوه براینکه در سن خود زندگی می کرد به مسائل روز کشور نیز توجه ویژه داشت به طور نمونه هر جمعه باید خانوادگی پای خطبه های نمازجمعه می نشستیم.
خواهر شهید فهمیده بیان کرد: پایه و اساس رشادت و ایثار در اعماق وجود هر انسانی با توجه به باورهای دینی شکل می گیرد.
وی ادامه داد: رهبری فرمودند: «شهید فهمیده سیزده ساله بود اما با رشد، شعور و اراده دشمن، امام زمان و کشور خود را شناخت و برای عزت، آینده، منافع و مصالح انقلاب اسلامی و کشور جسم خود را تقدیم انقلاب کرد اورفت ولی خاطرش در یادها ماند.»
فهمیده ضمن گرامیداشت یادو نام ۳۶ شهید دانش آموز ایران اسلامی برلزوم الگوگیری دانش آموزان این مرز و بوم از سیره عملی شهدا تاکید کرد و افزود: شهید فهمیده اکنون الگوی دانش آموزان جبهه مقاومت است.
وی با بیان اینکه شهدا رفتند تا ملت ایران در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی بایستیم واجازه تحدی به استکبار نمی دهیم، گفت: دانش آموزان باید با بصیرت دینی  و تبیین بیانیه گام دوم در قله های علمی ملی و فراملی بدرخشند تا خون شهدا پایمال نشود.

کد خبر 1784000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha