افزایش ۳۶ درصدی جرائم سایبری خراسان جنوبی

شجاعی‌نسب از افزایش ۳۶ درصدی جرائم سایبری خراسان جنوبی نسبت به مدت سال قبل خبر داد و گفت: بیشترین جرایم فضای مجازی با ۴۶ درصد به کلاهبرداری رایانه‌ای و ۳۴ درصد به برداشت اینترنتی غیرمجاز اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی‌نسب امروز چهارشنبه (۱۱ مهر) در نشست خبری به اصحاب رسانه اظهار کرد: برای امنیت پایدار و قوی شده باید در حوزه‌های مختلف تلاش کرد و پیشرفت و امنیت مکمل یکدیگر است و راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب داشتن پلیس مقتدر، هوشمند و توانا، موثر و کارآمد است.

وی با اشاره به اینکه هفته انتظامی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با شعار «پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار» است، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و خانواده همکاران متوفی، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی ایستگاه سلامت، آموزش‌های همگانی و افتتاح طرح‌های عمرانی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته فراجا در استان است‌.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال ۴۲ هزار گذرنامه صادر شده که ۲۰ هزار جلد آن گذرنامه زیارتی است.

شجاعی‌نسب گفت: طی این مدت ۱۳ هزار و ۱۸۰ نفر به واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها مراجعه کردند که با تلاش مددکاران اجتماعی ۷۷ درصد پرونده‌های ارجاع شده به واحدهای مشاوره کلانتری‌ها منجر به مصالحه شده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت و کشف ۵۴ درصد سرقت‌ها در استان افزود: در این مدت هزار و ۵۱۳ نفر سارق و ۳۴ باند سارق حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان خبر داد و عنوان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق غیر از زمین‌خواری شامل سوخت، لوازم یدکی، مواد خوراکی، سیگار قاچاق و ... ۱۸۲ میلیارد تومان بوده است.

شجاعی‌نسب ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال ۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده و سه هزار ۸۷۹ نفر نیز دستگیر شدند.

وی از افزایش ۳۶ درصدی جرائم سایبری خراسان جنوبی نسبت به مدت سال قبل خبر داد و گفت: بیشترین جرایم فضای مجازی با ۴۶ درصد مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای و ۳۴ درصد به برداشت اینترنتی غیرمجاز اختصاص دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: علی‌رغم اینکه ۳۷ میلیون و ۶۵۹ هزار تردد در جاده‌های استان از ابتدای امسال داشته‌ایم اما نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی جانباختگان در تصادفات برون شهری مواجه هستیم.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۸۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای استان کشته شدند اما در مدت مشابه امسال این آمار به ۱۳۶ نفر رسید.

کد خبر 1784035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha