بایدن قادر به تأثیرگذاری بر رویدادهای خاورمیانه نیست

روزنامه «فیگارو» امروز نوشت: حمله موشکی جدید ایران به اسرائیل، طنز آتش‌بس‌هایی را که دولت آمریکا در پایان دوره خود آغاز کرد، افزایش داد و اکنون تنها به رویدادهایی واکنش نشان می‌دهد که کنترلی بر آنها ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، روزنامه فرانسوی «فیگارو» امروز چهارشنبه (۱۱ مهر ماه) نوشت: آنچه در دو هفته گذشته رخ داد، دلیلی بر ناتوانی دولت بایدن در تأثیرگذاری بر روند وقایع خاورمیانه است و رئیس‌ جمهور آمریکا را مجبور می‌کند به رویدادهای خارج از کنترل خود واکنش نشان دهد.

این روزنامه نوشت: گسترش درگیری در لبنان و حمله جدید ایران به اسرائیل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را وادار می‌کند تا به رویدادهای خارج از کنترل خود پاسخ دهد.

این روزنامه با بیان اینکه بایدن زمامش در خاورمیانه را پس از شکست تلاش‌هایش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه از دست داد، افزود: رئیس‌جمهوری آمریکا می‌بیند که شبح جنگ منطقه‌ای در حال نزدیک شدن است و یک ماه است که تلاش می‌کند از آن اجتناب کند.

این روزنامه فرانسوی نوشت: حمله موشکی جدید ایران به اسرائیل، طنز آتش‌بس‌هایی را که دولت آمریکا در پایان دوره خود آغاز کرد، افزایش داد و اکنون تنها به رویدادهایی واکنش نشان می‌دهد که کنترلی بر آنها ندارد.

بنابراین، به گفته فیگارو، واشنگتن بار دیگر مجبور است به اقدامات دیگران پاسخ دهد: اقدامات مخالفان خود و همچنین اقدامات متحد خود اسرائیل و پس از ۶ ماه آمریکا یک بار دیگر خود را در موقعیت ناخوشایند تضمین حفاظت از اسرائیل می‌بیند. در حالی که ابتکار عمل و تصمیم گیری‌ها به نتانیاهو سپرده شده است، او بیش از هر زمان دیگری در افشای برنامه های خود برای متحد خود زحمتی به خود نمی‌دهد در حالی که برای تامین پوشش نظامی و دیپلماتیک اسرائیل به آمریکا متکی است.

این روزنامه فرانسوی به آنچه آن را تحقیر رهبران بایدن از سوی رهبران «اسرائیل» به رهبری بنیامین نتانیاهو خوانده است، گفت: پس از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل در چهارشنبه گذشته که در آن مجدداً خواستار توقف تشدید تنش شد، نتانیاهو از همان محل سخنرانی سرسختانه ای ایراد کرد و به جای آتش بس، هواپیماهای اشغالگر به حومه جنوبی بیروت حمله کرد و سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان را ترور کرد.

وی افزود: در آوریل گذشته، اسرائیل به آمریکایی‌ها درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق هشدار نداد و این عملیات جرقه اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل را زد.

طبق نتیجه گیری فیگارو، دو هفته گذشته «شواهد جدیدی از ناتوانی آمریکا در تأثیرگذاری بر رویدادهایی بود که با سرعتی زیاد به جلو می روند».

کد خبر 1784056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha