مشهد میزبان دومین همایش بین المللی حقوق کودک

شیخ الاسلامی گفت: دومین همایش بین المللی حمایت از حقوق کودک ۱۷ مهر ماه به همت انجمن حمایت از حقوق کودک و گروه وکلای ترمیمی در راستای پیشبرد و ارتقای دانش حقوق کودک در جامعه و بهبود بخشیدن به امور آموزشی در زمینه موضوعات حقوق کودک برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، عباس شیخ الاسلامی در نشست خبری دومین همایش بین المللی حمایت از حقوق کودک در مشهد  اظهار کرد: این همایش به همت انجمن حمایت از حقوق کودک و گروه وکلای ترمیمی در راستای پیشبرد و ارتقای دانش حقوق کودک در جامعه و بهبود بخشیدن به امور آموزشی در زمینه موضوعات حقوق کودک برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، از ارسال ۱۵۰ مقاله داخلی و ۵۰ مقاله خارجی به دومین همایش بین المللی حمایت از حقوق کودک خبر داد.

رئیس دومین همایش بین المللی حقوق کودک تصریح کرد : حمایت بین‌المللی از کودکان غزه، حمایت از کودکان مهاجر و پناهنده، حمایت از حق بر آموزش کودکان، حمایت قانونی از کودکان کار و خیابان از جمله محورهای این همایش است.

شیخ الاسلام گفت: این محورها، نمایانگر دغدغه‌های جهانی و مشترک در زمینه حقوق کودک هستند و نشان‌دهنده تعهد کنفرانس به بهبود وضعیت حقوقی و زندگی کودکان در سرتاسر جهان است.

وی در ادامه از امضای تفاهم نامه همکاری و حمایت ایوان فرش از انجمن علمی حقوق کودک خبر داد و افزود: ایوان فرش برند اولین حامی حقوق کودک را به خود اختصاص داد.

در ادامه علی ادبی دبیر برگزاری دومین همایش بین المللی حمایت از حقوق کودک و دبیر وکلای ترمیمی، اظهار کرد: اهمیت کودک و حوزه حقوق مرتبط با آن و تمرکز بر چالشهای این حوزه باعث نامگذاری یک روز به نام حقوق کودک گردیده است.

وی افزود: حقوق کودک اعم از حق بر سلامت ،حق بر آموزش ،حق بر شادی،حق بر دسترسی به عدالت نیازمندان آگاهی رسانی عمومی است.

 دبیر کارگروه وکلای ترمیمی با بیان اینکه در شهر مشهد گروه وکلای ترمیمی با تربیت وکیل متخصص حوزه اطفال به افراد در معرض خطر وکودکان نیازمند به حمایت حقوقی خدمات رایگان ارائه می نماید، تصریح کرد: گروه وکلای ترمیمی ۶ پایگاه محلی در حاشیه شهر مشهد و در دفاتر تسهیلگری دارد همچنین در مساجد و فرهنگسراها نیز در برخی محلات شهر مشهد حضور داشته و به شهروندان خدمات حقوقی رایگان ارائه می نماید.

وی اخذ شناسنامه برای فرزندان فاقد شناسنامه ،صدمات ناشی از بازی در شهربازی ها ،حضانت و مصادیقی از این دست را از جمله پرونده های ارجاع شده برشمرد.

گفتنی است؛ در حاشیه پیش همایش حقوق کودک به موجب تفاهم نامه همکاری بین مجموعه اقتصادی ایوان فرش و انجمن علمی حقوق کودک مقرر گردید در راستای آموزش و آگاهی رسانی ،حق دسترسی به عدالت برای کودکان مجموعه ایوان فرش به مدت یکسال حامی برنامه های علمی و همایشهای انجمن علمی حقوق کودک خراسان باشد .بر این اساس،ایوان فرش به عنوان مجموعه حامی کودک معرفی گردید.

پایان/

کد خبر 1784145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha