تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شورای مسکن خواست رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «یدالله رحمانی» شامگاه پنج شنبه در نشست شورای مسکن با تبریک عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فلسفه دستگاه‌ها، خدمات‌دهی به مردم است و اعضای شورای مسکن موضوع مسکن طرح نهضت ملی را مورد توجه قرار دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر انسجام در ارائه آمار تاکید کرد و گفت: عدم انسجام در ارائه آمار طرح نهضت ملی مسکن قابل قبول نیست و برای تصمیم‌گیری بهتر باید آمار دقیقی از تعداد متقاضیان، واحدهای در دست احداث، آورده متقاضیان و حتی موانع و مشکلات بر سر راه تامین زمین در دست باشد.

وی بر پیگیری مصوبات طرح نهضت ملی در جلسات آینده تاکید کرد و یادآور شد: در شهرستان بویراحمد با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم که ۳۵ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن مصوب شده است لذا مشکل ۳۵ هکتار زمین مرکز استان با همکاری فرمانداری و راه و شهرسازی ظرف یک ماه آینده حل شود.

رحمانی به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سایر شهرستان‌ها پرداخت و ضمن رضایت از گزارش ارائه شده فرماندار گچساران افزود: مشکل معارض مسکن بهمئی ظرف یک ماه آینده حل شود، ضمن اینکه فرماندار لنده پیگیری کند چرا مسکن شهرستان احداث نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی در دنا و مارگون بالا نیست لذا اقدامات لازم برای خانه‌دار شدن این افراد انجام شود، گفت: ۸۴۸ واحد مسکن طرح نهضت ملی نیازمند تسهیلات بانکی است که با محوریت بانک صادرات مشکل این تعداد واحد رفع شود.

وی بر همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز تاکید کرد ‌و گفت: طرح نهضت ملی مسکن نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود که واحدها احداث شدند و زمانی که قرار بود به مردم تحویل داده شدند تا برق و آب ندارند.

رحمانی افزود: امید مردم به ما مسئولان است لذا دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم و اگر مشکلی سد راه مردم بود ما مسئولان نباید خواب راحت داشته باشیم و پیگیری کنیم تا حل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مکانیزم مولدسازی و زمین‌های مازاد اداری با محوریت فرمانداری ها برای رفع مشکل کمبود زمین در شهرستان‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه گفت: بانک‌ها در زمینه پرداخت وام به متقاضیان مسکن نهایت همکاری را داشته باشند.

رحمانی همچنین خواستار حضور به موقع مدیران در جلسات شد و خاطرنشان کرد: برای ایجاد نظم در جلسات و جمع‌بندی مناسب، مدیران به موقع در جلسات حضور داشته باشند.

کد خبر 1784218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha