دی کلسیفاید: بمباران اسرائیل علیه یمن با سلاح ساخت بریتانیا انجام شد

پایگاه اینترنتی «دی کلسیفاید» امروز نوشت: بمباران مرگبار اسرائیل که یمن را هدف قرار داد، با تسلیحات ساخت بریتانیا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، پایگاه اینترنتی «دی کلسیفاید» ( Declassified ) امروز (جمعه ۱۳ مهر) در گزارشی نوشت: بمباران مرگبار اسرائیل که یمن را هدف قرار داد، با تسلیحات ساخت بریتانیا انجام شد.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: حملات اسرائیل، که کورکورانه به بندر حدیده در یمن انجام شد، با استفاده از سلاح‌هایی است که بریتانیا در ساخت آن‌ها مشارکت داشت، این حملات  وضعیت رو به وخامت انسانی در یمن را تشدید کرد.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: حملات هوایی اسرائیل به شهر ساحلی حدیده از ژوئیه گذشته منجر به شهادت و زخمی شدن نزدیک به ۱۵۵ نفر یمنی شد و بیش از ۲۰ میلیون دلار خسارت وارد کرده است.

دی کلسیفاید گزارش داد: اسرئیل دو بار در سال جاری یمن را بمباران کرد و این بمباران با استفاده از جنگنده‌های F-۳۵ انجام شد، زیرا شرکت‌های انگلیسی نزدیک به ۱۵ درصد از قطعات مورد استفاده در این جنگنده‌ها از جمله صندلی پرتابی و بدنه عقب را تولید می کنند.

این پایگاه اینترنتی گزارش داد: دولت کی‌یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا همچنان به شرکت های انگلیسی اجازه می دهد تا قطعات هواپیمای F-۳۵  را برای استفاده اسرائیل صادر کنند.

این پایگاه گزارش داد: جت‌های جنگنده F-۳۵ توسط شرکت لاکهید مارتین در ایالات متحده مونتاژ می‌شوند و زنجیره تامین جهانی آن از طریق بریتانیا گسترش می‌یابد.

هواپیمایی که بریتانیا در ساخت آنها مشارکت داشت، نقش محوری در جنایات نسل کشی اسرائیل در نوار غزه دارند که منجر به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی شد، اخیراً از هواپیماهای F-۳۵ در عملیات بمباران لبنان و سوریه استفاده شده است.

 گزارش‌های بریتانیا روز گذشته فاش کرد که دولت کارگر انگلیس دستور ۱۰۰ پرواز جاسوسی بر فراز نوار غزه را برای کمک به اطلاعات اسرائیل داده است.

کد خبر 1784304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha