جشن پرواز بادبادک‌ها ۱۶ مهرماه در ایلام برگزار خواهد شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با بیان اینکه ۱۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون ارائه خواهد شد گفت: ۱۶ مهر ماه جشن پرواز بادبادک‌ها در ایلام برگزار خواهد شد.

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام گفت: جشن پرواز بادبادک‌ها به مناسبت روز جهانی کودک، در تاریخ ۱۶ مهرماه در استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در هفته ملی کودک، بیش از ۱۰ برنامه شاخص استانی با شعار "برای کودکان، برای آینده" به اجرا درخواهد آمد، همچنین، بالغ بر ۱۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون ارائه خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام ادامه داد: در این ایام، پویش ادبی "روز بدون جنگ" که به محوریت کودکان غزه متمرکز است، به شکل شعر، داستان و دلنوشته در مراکز کانون استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، به همراه برنامه‌های ویژه قصه‌گویی در مراکز ثابت استان اجرا خواهد شد.

رستگار بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای در ۱۸ مرکز ثابت استان به شکل کارگاه‌های عمومی و تخصصی، جشن کودک، نوجوان و خانواده برگزار می‌شود.

وی افرود: این برنامه‌ها به منظور تقویت حضور خانواده‌ها در فعالیت‌ها و معرفی دستاوردهای کانون به مخاطبان و خانواده‌ها طراحی شده همچنین، به مناسبت این هفته، کودکان و نوجوانان موفق عضو مراکز کانون شهر ایلام به همراه مدیرکل و کارکنان این کانون با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار خواهند کرد.

وی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی با محوریت مراکز سیار روستایی، مخصوص بچه‌های روستا، در راستای عدالت آموزشی و فرهنگی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفته ملی کودک برگزار می‌شود.

رستگار ادامه داد: فاز دوم طرح "هر کلاس یک قفسه کتاب" نیز با محوریت مدارس مناطق محروم و آسیب‌دیده، مانند مدارس ۱۲ فروردین و آینده‌سازان، به همراه اهدا قفسه کتاب و کتاب انجام خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام در پایان گفت: برنامه "روزگار کودکی" نیز به‌صورت مکاتبه‌ای ویژه اعضا برگزار و نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه کودک و نوجوان استان در این ایام اجرا خواهد شد همچنین، ایستگاه مطالعه‌ای برای کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور کانون یاران شهر ایلام نیز در این فاصله زمانی به روزرسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این هفته، تمامی مراکز ثابت استان عضویت رایگان خواهند داشت.

گفتنی است؛ ۱۶ مهرماه به عنوان روز جهانی کودک شناخته شده است.

کد خبر 1784441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha