تقویت کانون‌های مساجد برنامه کمیسیون فرهنگی مجلس است

بیوته با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها در کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رویکرد ما حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: هر جا ردّپایی از مباحث فرهنگی باشد، کمیسیون فرهنگی مجلس خود را موظف به حمایت و تقویت می‌بیند.

«احد بیوته» در آستانه ۱۹ مهرماه، سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از این کانون ها تاکید و اظهار کرد: هر جا رد پایی از مباحث فرهنگ باشد، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خود را موظف می داند که برای تقویت آن حضور داشته باشد و حمایت از این پایگاهها را نادیده نگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها در کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رویکرد ما حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: مساجد، جایگاه عظیمی در دین مقدس اسلام دارند و کانون‌های مساجد برای امور فرهنگی مسجد و در جهت رشد و شکوفایی و تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده‌اند و جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی ایران دارند، بنابراین حمایت و تقویت این مجموعه ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسجدی پویا و فعال و اثربخش است که شاهد حضور همه اقشار و سنین به ویژه جوانان و نوجوانان در آن باشیم و برای آنها برنامه داشته باشد و فلسفه تشکیل و راه اندازی کانون های مساجد هم همین هدف است.

بیوته با بیان اینکه مساجد قوی‌ترین پایگاه فرهنگی و مذهبی محسوب می شوند، گفت: همچنان که در دوران دفاع مقدس مساجد پایگاه پشتیبانی از جبهه ها بودند، در حال حاضر نیز در بحران های مختلف نقش آفرین هستند، همچنان که دیدیم در طرح های همدلی و کمک های مومنانه و نیز طرح هر «مسجد یک زندانی» نقش اثرگذاری ایفا نموده‌اند و کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری دیگر ارکان مسجد علاوه بر هدایت و وحدت‌آفرینی در محلات می توانند زمینه پیشرفت و آبادانی محلات را فراهم کنند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مسجد علاوه بر کارکرد عبادی، پایگاه و سنگر فرهنگی محله، شهر و کشور است و باید محل حضور و تربیت نسل جوان و نوجوان باشد، کانون های فرهنگی هنری می توانند با برنامه ریزی های دقیق برای اجرای فعالیت های فرهنگیِ جذاب و هدفمند نسبت به جذب جوانان تلاش نمایند.

کد خبر 1784626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha