در مواجهه ایران و رژیم صهیونیستی روایت اول نقشی تعیین کننده دارد

معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اهمیت پیوست رسانه ای قوی و نقش تعیین کننده تبیین گری و ارائه روایت اول در حوزه نبرد بین ایران، جبهه مقاومت و اسرائیل تاکید کرد.

یاسر برخورداری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به اتفاقات کنونی منطقه و پاسخ ایران به جنایات اسرائیل، اظهار کرد: در چالش و مواجهه ایران و رژیم صهیونیستی، نقش روایتگری و روایت اول نقش تعیین کننده دارد. روایت اول همان پیوست رسانه‌ای قوی است که عموم مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موفقیت آن را در عملیات وعده صادق۲ دیدیم که ایران چهره مقتدری از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اروپا بعد از یکسال هنوز نتوانسته در مساحت ۴۰ کیلومتری غزه به اهداف خود که همان سرنگونی مقاومت است، برسد ادامه داد: رژیم صهیونی تاکنون بیش از ۵۰ هزار کودک و غیر نظامی را به شهادت رسانده است چرا که تصویر قدرت در ذهن مردم برایش مهم است اما ایران در عملیات وعده صادق ۲ ایران با اینکه می‌توانست اماکن مسکونی را بزند اما هدف گذاری مشخص بود و نشان داد که گنبد آهنین تار عنکبوتی بیش نیست.

رژیم صهیونی برای بقا می جنگد نه کشورگشایی

معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رژیم صهیونی اکنون به ۷ سال گذشته خود بازگشته است و با اعتراف خودشان برای بقا و حفظ رژیم می‌جنگند و خبری از کشورگشایی نیست.

وی ادامه داد: اقتصاد رژیم صهیونی با حمایت‌های آمریکا و اروپا بازهم افول کرده است و نتانیاهو می‌داند اگر جنگ خاتمه پیدا کند، باید برای افول قدرت اقتصادی محاکمه شود و این یکی از دلایلی است که جنگ را شدت بخشیده است. باید اقتصاد و مسیر توسعه انها را زیر ذره‌بین ببریم و آنها می‌دانند اگر آرامش برقرار شود، با چالش بزرگتری در اقتصاد داخلی خود مواجه می‌شوند و درگیری داخلی آنها افزایش می‌یابد.

تمام قدرت رژیم صهیونی در تصویرسازی از خود است

برخورداری تاکید کرد: مهمترین نکته در حوزه اقتصاد، بحث امنیت است که اولویت رژیم، سرمایه گذاری و مبادلات تجاری از طریق بنادر است اما در حال حاضر در تامین کالاهای اساسی خود با مشکل مواجه شده و با کمک آمریکا، در حال ساماندهی است، کیفیت زندگی و درآمد سرانه ساکنان پایین آمده است و بسیاری از سوبسیدها قطع شده است و مردم تحت فشار هستند. بیشترین چالش آنها، امنیت سرمایه گذاری و توقف در توسعه زیرساخت هاست.

وی گفت: آنها می‌خواهند با ترور شخصیت‌ها قدرت خود را نشان دهند اما باید بدانند محور مقاومت قائم به فرد نیست و این خطای محاسباتی دشمن است. سرمایه اجتماعی رژیم صهیونیستی افول کرده و افکار عمومی آبرویی برای آنها قائل نیست. آنها مدعی بودند که حماس را نابود می‌کنند اما نتوانستند با حزب‌الله لبنان مقابله کنند. تمام قدرت رژیم صهیونی در تصویرسازی از خود است و برای همین دست به ترور می‌زند اما ما از منظر اسلام، شهادت در این مسیر را پیروزی می‌دانیم. کل کشور لبنان هزار کیلومتر کمتر از استان تهران است اما بازهم ۳۳ روز دوام آورد و در برابر دشمن مقاومت کرد.  

حضور رهبری در نماز جمعه جنگ‌های روانی آنها را نابود کرد

معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حضور رهبری در نماز جمعه جنگ‌های روانی آنها را نابود کرد چرا که نشان داد همه رهبران و فرماندهان ما در خط مقدم جبهه هستند و تدبیر ایشان بسیار مدبرانه بود و بخشی از هیجانات منطقه را کنترل کرد و حضور همزمان وزیر خارجه در بیروت نشان داد که تصویری که رژیم صهیونیستی از خود نشان داده، جعلی است. در واقع باید گفت عملیات وعده صادق ۲ مولفه‌های قدرت نرم ایران را احیا کرد.

کد خبر 1784666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha