زیارت، محور اصلی «رویداد ملی سقاخونه»

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: «رویداد ملی سقا خونه۲» با هدف پرداختن به مسائل حوزه زیارت توسط جامعه مخاطب و مشارکت شهرهای زیارتی، اعتاب مقدس و سایر نهادی های مربوطه برگزار شد.

جاوید کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص رویداد سقاخانه اظهار کرد: سال گذشته اولین دوره این رویداد در سطحی محدودتر از نظر محتوا، دامنه اجرا، نوع و مدل های ارائه ایده، مخاطبان و... با حضور شهرهای مشهد، قم و شیراز صورت گرفت. امسال دومین دوره رویداد سقاخونه در سطحی گسترده تر با افزوده شدن شهر طبس و مشارکت اعتاب مقدس، شهرهای مشارکت کننده، پارک های علم و فناوری و سایر نهادهای مربوطه برگزار گردید.

وی افزود: رویداد "سقاخونه ۲" با اهدافی از جمله، ارتقاء نگاه به مسئله زیارت و ابعاد متفاوت آن، شناسایی و جذب ایده های نو و مسئله محور در حوزه زیارت، ایجاد بستری مناسب جهت اجرای طرح های برتر کسب و کار و معرفی به بازار کار، و... صورت گرفت.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: این رویداد سالانه با فرایند، انتشار فراخوان، ثبت و دریافت اطلاعات داوطلبان و طرح های ارائه شده، بررسی و پردازش اولیه، فرایند هدایت گری، اختتامیه و تعیین ایده های برگزیده نهایی برگزار میشود.

کیانی بیان  کرد: جامعه مخاطب رویداد سقاخونه به طور کلی متشکل از، شهروندان، زائران، شرکت ها و تیم های نوآور، کارشناسان و مدیران شهری است، که در قالب، ایده، طرح های کسب و کار و طرح های اجرایی مشارکت میکنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست تخصصی دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران در شهر قم گفت» در این جلسه مسایل مرتبط با برنامه های فرهنگی مشترک بین شهرهای زیارتی مورد بررسی و از پوستر رویداد ملی ایده پردازی زیارت نیز رونمایی شد.

کد خبر 1784672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha