ما به قدرت ایمان مجهزیم

امام جماعت یک مسجد نیمه ویران شده در خان یونس تاکید کرد که ما به قدرت ایمان مجهزیم و از رژیم صهیونیستی هراسی نداریم.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: مؤذن بر ویرانه‌های یک مسجد نیمه‌ویران شده در خان یونس اذان می‌گوید و شیخ خالد عسقول ۴۰ ساله با صدایی دلنشین نماز عشاء را می‌خواند و در پشت سر او نمازگزاران ایستاده‌اند.

شیخ خالد عسقول، امام جماعت پس از پایان نماز سلام می‌گوید و امام جماعت بعد از پایان نماز بر روی  تکه سنگی از آوار می‌نشیند و از آن به عنوان منبر استفاده می‌کند و  برای مردم خطبه ایراد می‌کند.

شیخ عسقول می‌گوید: هر چقدر که صهیونیست‌ها، مساجد را ویران کنند، مسلمانان از اقامه نماز بر این ویرانه‌ها دست نخواهند کشید. حتی اگر بر روی آوار باشند.

وی گفت: این مسجد به نام «خالد بن الولید» است و تا قیامت این مسجد پابرجاخواهد ماند هرچند، مسجد مورد حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته و زیرساخت‌های آن مورد تخریب واقع شده است و آب و برق ندارد.

شیخ خالد عسقول در گفتگو با «القدس العربی» گفت: ما در اینجا بدون روشنایی، تهویه مطبوع و بدون هر گونه امکانات نماز خواهیم خواند و هیچ چیزی مانع آن نخواهد شد.

وی با اشاره به حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه با گذشت یک سال از جنگ، گفت: رژیم صهیونیستی با جنایات خود به مساجد، اماکن مقدس و منازل امن  حمله کرد و گمان کرد که با این حملات، مردم فلسطین و فرزندان این ملت را می‌تواند از پای در آورد، اما مایوس و رسوا شد.

این واعظ فلسطینی در پاسخ به این سوال اصلی که چرا صهیونیست‌ها، به مساجد حمله می‌کنند، گفت: اسرائیل با یقین می‌داند که این مساجد قبله مسلمانان هستند و در آن شعائر دینی خود را  انجام می‌دهند و مردان قهرمان در آنجا ساخته می‌شوند و آیات قرآن را در مساجد تلاوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: قدرت ایمان، قدرت وحدت و وابستگی، قدرت مجاهدت و سلاح. این آموزه‌ای است که ما با آن با این دشمن می جنگیم.

وی ادامه داد: این قدرت ایمان و عقیده ماست. دشمن می‌خواست ما را سرزمین‌مان حذف کند، اما این سرزمین، سرزمین ماست و قدس برای ماست و دشمن کاری نمی‌تواند بکند.

شیخ عسقول در ادامه سخنان خود گفت: دشمن به زودی در سرزمین ما  ناپدید می‌شود و ما این سرزمین را آزاد می‌کنیم و غل و زنجیر اسیران خود را انشاء الله خواهیم شکست و دشمن در سرزمین ما دیگر جایی نخواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسید که برخی از مردم غزه در اولین روزهای جنگ ۷ اکتبر، با توجه به مشغله‌شان به آوارگی، دفن کشته‌های خود و مداوای مجروحان خود، از رفتن به مساجد هراس داشتند، اما به سرعت زخم‌های خود را بهبود بخشیدند و پانسمان کردند و سپس مجدداً مساجد را بازسازی کردند.

این امام جماعت با اشاره به بیانیه‌های وزارت اوقاف فلسطین گفت: با وجود آنکه رژیم صهیونیستی بسیاری از مساجد را تخریب کرده، مردم در جلسات حفظ قرآن شرکت می‌کنند و در برخی از مناطق نوار غزه که مساجد به طور کامل ویران شده بود، نمازخانه هایی برای اقامه نماز بنا کردند.

وی ادامه داد: ما مساجد را بازسازی می‌کنیم و این کشور را دوباره می‌سازیم و مردم ما از بهترین‌ها برخوردار خواهند شد.

از سویی دیگر، پس از پایان خطبه، مرد جوانی به نام علی آغا که از ظاهر و پوشش‌اش مشخص بود، دانشجوی دانشگاه الازهر است، به القدس العربی گفت: مسجد خالد بن الولید در مرکز خان یونس، در اوایل سال ۲۰۲۴ بمباران شد، زمانی که هواپیماهای ارتش اشغالگر اعلامیه هایی را منتشر کردند و خواستار تخلیه مناطق اطراف شدند.

این جوان فلسطینی ساکن منطقه اطراف مسجد خالد بن الولید گفت:  دقایقی پس از تخلیه این مسجد، با توجه به اینکه این مسجد یک هدف نظامی بود، با بمباران هوایی رژیم صهیونیستی غافلگیر شدیم. شدت بمباران به حدی بود که خانه‌های زیادی در مجاورت مسجد آسیب جدی دیدند.

این جوان دانشجوی الازهر تاکید کرد: اشغالگران با وجود آنکه حمله به اماکن عبادی مغایر با قوانین بین المللی است، به طرز وحشیانه ای اماکن عبادی از جمله مساجد را هدف قرار دادند.

وی گفت: در مساجد کسانی برای اقامه نماز می‌آیند که مسلح نیستند، ولی آنان مساجد را هدف قرار می‌دهند.

این مرد جوان گفت: مسجد خالد بن الولید، قبل از هدف قرار گرفتن در ژانویه ۲۰۲۴، به مدت یک سال با تلاش خیرین نیکوکار ساخته شده بود که دوباره تخریب شد.

وی افزود: این موضوع نه تنها در مورد مسجد ما، بلکه در مورد اکثر مساجد نوار غزه نیز صادق است.

وی هدف قرار دادن مساجدی که مسلمانان هر روز برای اقامه نمازهای پنجگانه به آنجا می‌روند، محکوم کرد و گفت: مساجد مکان درس‌های دینی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است و مسلمانان در آنجا عزم خود را جزم می‌کنند و به تهذیب نفس می‌پردازند و بمباران آن جنایت جنگی است.

کد خبر 1784854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha