اقدام اسرائیل در «جبالیا» نسل‌کشی در نسل‌کشی است

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که آنچه در جبالیا در هفته‌های گذشته در حال رخ دادن است، نسل‌کشی در نسل‌کشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، یک دیپلمات ارشد فلسطینی در سازمان ملل متحد در مورد محاصره مداوم شمال غزه توسط اسرائیل که در آن صدها فلسطینی در هفته گذشته به شهادت رسیده و صدها هزار نفر از ساکنان غیرنظامی در میان بمباران شدید یا به دام افتاده‌اند یا وادار به فرار شده‌اند، هشدار داد.

در حالی که محاصره نظامی اردوگاه آوارگان جبالیا و حومه آن در روز یکشنبه وارد دهمین روز خود شد، مقامات فلسطینی اعلام کردند که از آغاز عملیات اسرائیل در اوایل ماه جاری حداقل ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که صبح روز یکشنبه حداقل ۱۷ نفر دیگر در مرکز و شمال غزه به شهادت رسیدند، از جمله هشت عضو یک خانواده در اردوگاه آوارگان نصیرات و همچنین پنج نفر در غرب اردوگاه آوارگان جبالیا.

«ماجد بامیا»، سفیر فلسطین، معاون ناظر دائمی سازمان ملل در شبکه ایکس نوشت: آنچه اکنون در شمال غزه اتفاق می‌افتد، یک نسل‌کشی در نسل‌کشی است.

هانی محمود، خبرنگار الجزیره که از دیرالبلاح در مرکز غزه گزارش می دهد، گفت که حدود ۴۰۰ هزار فلسطینی در شمال غزه گرفتار شده اند و ارتش اسرائیل علیرغم صدور دستور تخلیه به کسی اجازه خروج از این منطقه را نمی دهد.

وی گفت: آنچه اکنون در حال رخ دادن است ادامه اقدامات نسل کشی است که از یک سال پیش آغاز شده است.

در جبالیا، ساکنان ناامید در مورد وضعیت وخیم خود در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارند و یکی از آنها در یک پست نوشت: ما نمی‌رویم؛ می‌میریم و نمی‌رویم.

ناصر، یکی از ساکنان بیت لاهیه در شمال غزه، گفت: در حالی که جهان بر لبنان و حمله احتمالی اسرائیل به ایران متمرکز است، اسرائیل در حال نابودی جبالیا است.

وی افزود: رژیم اشغالگز در حال منفجر کردن جاده ها و تخریب مناطق مسکونی است. مردم چیزی برای خوردن پیدا نمی کنند. آنها در داخل خانه‌هایشان گیر افتاده‌اند، از ترس اینکه بمب‌ها روی سرشان بیفتد.

اسامه حمدان، نماینده حماس در لبنان به الجزیره گفت که اسرائیل به مدت ۱۰ روز از ورود مواد غذایی به شمال جلوگیری کرده است و آنچه در جبالیا اتفاق می‌افتد را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

«فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین اشغالی نیز اسرائیل را به ارتکاب قتل عام دیگر متهم کرد.

کد خبر 1785596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha