مسجد کانون پرورش انسان‌های شجاع و وارسته

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مسجد کانون پرورش انسان‌های شجاع و وارسته است؛ شهید حاج‌قاسم سلیمانی را محصول تربیت مسجدی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه شب(۲۳ مهر) در مراسم گرامیداشت واقعه ۲۴ مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۵۷؛ از مسجد به عنوان کانون تربیت، تغییر و تحول و پرورش انسان‌های شجاع و وارسته یاد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: مسجد جامع کرمان از زمان واقعه ۲۴ مهر تا کنون هر روز درخشان‌تر است و یکی از کسانی که آن حادثه تحویل جهان اسلام داد، شهید حاج قاسم سلیمانی است.
وی اظهار کرد: در آن حادثه به دلیل فضایی که ایجاد شده بود، هر کسی دنبال نجات خود بود و خیابان  وحشتناک‌تر از مسجد همه در حال جنگ و گریز بودند اما شهید سلیمانی به فکر نجات دخترکی بود که در حادثه گیر کرده بود.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه حاج‌قاسم تحمل دیدن اشک دختران مظلوم را نداشت؛ گفت: این تربیت شده مسجد و مبارز دیروز در مسجد جامع کرمان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش عقبه دیانت و ملیت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برخورد امام و انقلاب را با این دو محور ببینید! امام با جمهوریت در واقع حکومت مردم را اعلام کرد و امام و انقلاب عظمتی برای کشور آورد که قرن‌ها از تمدن واقعی فاصله گرفته بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ترس دشمنان از ایران را نشانه عظمت جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: این به برکت خون شهدا و به کانونیِ مساجد است که خیلی محاسن و عظمت به ارمغان آورد.

کد خبر 1785697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha