خراسان جنوبی با ۵۵۰ برنامه به استقبال هفته تربیت بدنی رفت

ربیعی از اجرای ۵۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی امروز چهارشنبه (۲۵ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه ورزش همگانی برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای ۵۵۰ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی و اجتماعی برای گرامیداشت هفته تربیت بدنی در این استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری جشن بزرگ ورزشی «نجوا» در روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در مرکز استان خبر داد و گفت: این جشن با محوریت نیکوکاران جامعه ورزش خراسان جنوبی در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه ۱۶ زمین چمن مصنوعی در این هفته عنوان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش ۶۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع به فضای ورزشی استان افزوده خواهد شد.

افتتاح ۳۰۸ میلیارد تومان پروژه ورزشی

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان به دلیل کمبود اعتبار، تصریح کرد: احداث استخر شهرستان بشرویه جزو قدیمی‌ترین پروژه‌های نیمه‌تمام استان است که حدود ۱۶ سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده و مشابه این پروژه در سایر شهرستان‌های استان نیز داریم.

وی در ادامه بیان کرد: ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه گود زورخانه شهرستان بیرجند اختصاص یافته است که امیدواریم این پروژه در سال ۱۴۰۴ به پایان برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی سرانه ورزشی استان خراسان جنوبی را ۵۸ سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر اعلام کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه‌ها و تکمیل برخی پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در دولت سیزدهم، سرانه استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار پروژه‌های افتتاحی در حوزه ورزشی طی یکسال گذشته در استان ۳۰۸ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در این مدت ۳۶ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال نیز با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی احداث شده است‌.

ربیعی از خرید ۶ میلیارد تومان تجهیزات برای خوابگاه ورزشی و همچنین تعویض چمن مصنوعی مجموعه بزرگ ورزشی خاتم الانبیاء بیرجند خبر داد و افزود: تا هفته آینده نصب چمن این مجموعه ورزشی به اتمام خواهد رسید.

جذب ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات مازاد استان‌های دیگر برای خراسان جنوبی

وی درخصوص جذب اعتبارات مازاد سایر استان‌ها در خراسان جنوبی گفت: در روزهای گذشته شائبه‌ای درخصوص برگشت اعتبارات تملک دارایی اداره کل ورزش و جوانان به وجود آمد و در فضای مجازی منتشر شد در حالی که در ۶ ماه گذشته ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات مازاد استان‌های دیگر برای خراسان جنوبی جذب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: از این اعتبار حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را نتوانستیم جذب کنیم اما با پیگیری اکنون نیمی از این مبلغ مجدد تخصیص یافته است.

ربیعی در ادامه با تبیین اینکه اعتبار برگشتی این اداره کل مربوط به اعتبار تملک دارایی نبوده است، خاطرنشان کرد: از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان در حوزه ورزش و جوانان حدود ۹۹.۵ درصد جذب شده است.

بازسازی پایگاه ورزش قهرمانی استان

ربیعی با اشاره به اینکه پایگاه ورزش قهرمانی استان ۱۸ سال قبل راه‌اندازی شده است و انجام کارهای پژوهشی در ورزش و بهره‌گیری از قهرمانان کشوری از جمله اهداف آن است، افزود: ۹ میلیارد تومان برای خرید وسایل و بازسازی این مجموعه هزینه شد و امیدواریم تا ۲۰ روز آینده آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به اجرا و پایان طرح استعدادیابی ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از بهترین طرح‌های کشور بوده که برخی استان‌ها از آن الگوبرداری کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح استعدادیابی در مدارس ابتدایی دارای معلم ورزش در بیرجند اجرا شد که ۸۰۰ دانش‌آموز در ۲۰ رشته‌ ورزشی دارای امید قهرمانی در سطح ملی شناسایی و در صورت تمایل به هیئت‌های‌ ورزشی برای آموزش رایگان معرفی می‌شوند.

شناسایی هزار و ۷۰۰ نقطه مستعد ایجاد فضای ورزشی

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی حوزه ورزش در استان گفت: از اسفند پارسال تاکنون در قالب این طرح هزار و ۷۰۰ نقطه مستعد ایجاد فضای ورزشی در استان شناسایی شده است.

ربیعی در پایان افزود: تدوین بانک اطلاعاتی جامع از طریق نقطه‌گذاری و جمع آوری اطلاعات مکانی از زیرساخت‌های موجود سراسر کشور به منظور تهیه برنامه ملی، در اجرای سند آمایش مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 1785890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha