مساجد شاخص اهل سنت گلستان تجلیل می‌شوند

حجت الاسلام دیلم از تجلیل مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان خبر داد.

حجت الاسلام نورعلی دیلم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، مسجد، کانون ذکر عبادت، اندیشه و معرفت است و در همین راستا از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان تجلیل می شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: ائمه جماعات مساجدی که شرایط تجلیل را دارند تا پایان مهـرماه مهلت دارند اسامی مساجد به معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز یا شعبه گنبد معرفی کنند.

وی با اشاره به شـرایط تجلیل امام جماعت، گفت: حضور منظم در مسجد پاسخگویی به سؤالات مأمونین، استفاده از فناوری های نوین، تعامل با جوانان، ارکان مسجد و مرکز اسلامی گلستان، اهتمام به برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، برنامه های بصیرتی و قرآنی، سخنرانی هفتگی در مسجد و برگزاری کلاس سیره های اخلاقی و تفسیر از شرایط تجلیل امامان جماعت است.

حجت الاسلام دیلم، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، توجه به عمران، بهداشت و آراستگی محیط مسجد، ویژگی های ساختاری و ارکان مسجد، فعالیت پایگاه بسیج در مسجد، کانون فرهنگی هنری در مسجد، معماری اسلامی ایرانی، تعداد وعده های نماز جماعت، جمعیت نمازگزار کتابخانه، صندوق خیریه، مرکز نیکوکاری و فعالیت در فضای مجازی را از شرایط تجلیل هیئت امنای مساجد اهل سنت استان برشمرد.

وی یادآور شد: یک هزار و ۷۰۰ مسجد اهل سنت در استان گلستان فعالیت دارند.

کد خبر 1786074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha